4

تخصصی شدن وکالت؛ آنلاین و رایگان از وکلا مشاوره بگیرید

  • کد خبر : 37974
  • 19 مرداد 1402 - 15:22
تخصصی شدن وکالت؛ آنلاین و رایگان از وکلا مشاوره بگیرید
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به نیاز جامعه و ارائه وکالت تخصصی در امورات مختلف تصریح کرد: وکالت تخصصی در دعاوی نوظهور برای دفاع از موکلان در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، امور بانکی، گمرکی، بیمه، رمزارزها،قراردادهای ورزشی ،بورس و دعاوی پزشکی ارائه می‌شود.

حسن عبدلیان پور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های گسترده و قابل توجه مرکز وکلا،کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه گفت: خانوده بزرگ مرکز وکلا کارشناسان رسمی قوه قضائیه با ۸۰ هزار عضو یکی از تاثیرگذار ترین نهاد های وکالت ، کارشناسی و مشاور خانواده در کشور است که به عنوان یک نهاد ملی ارائه کننده و توسعه خدمات وکالت کارشناسی و مشاوره خانواده با ۶۲ هیات مدیره استانی در کل کشور فعالیت می کنیم.

وکالت تخصصی می شود رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اهمیت تخصصی شدن وکالت گفت: برای اجرایی شدن این مسیر برنامه ریزی مطلوبی صورت گرفت که طی دوماه آینده اولین گروه وکلای متخصص فارغ التحصیل می شوند .
عبدلیان پور با اشاره به نیاز جامعه و ارائه وکالت تخصصی در امورات مختلف تصریح کرد: وکالت تخصصی در دعاوی نوظهور برای دفاع از موکلان در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، امور بانکی، گمرکی، بیمه، رمزارزها،قراردادهای ورزشی ،بورس و دعاوی پزشکی ارائه می‌شود.وی ابراز امیدواری کرد ثمرات وکالت تخصصی را مردم در آینده نزدیک درک کنند زیرا اکنون در برخی زمینه‌ها وکیل تخصصی نداریم و کسی نیست تا حقوق معنوی مردم را استیفا کند.

آنلاین از وکلا مشاوره بگیرید رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به فعالیت سامانه ای برای احقاق حقوق عامه اشاره کرد و افزود: سامانه ای را به منظور دسترسی عموم مردم به وکیل رایگان راه اندازی کردیم که متاسفانه این سامانه مغفول مانده و مردم با آن آشنایی ندارند که افراد می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۹ خدمات مشاوره حقوقی به صورت رایگان و آنلاین دریافت کنند.

طرح با وکلا در مساجد رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از وظایف مرکز مشاوران قوه قضائیه حفظ و احیای حقوق عامه است افزود: در این راستا در بحث حقوق عامه ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه کارهای بزرگی انجام شده که در سطح کشور بی نظیر بوده مانند طرح بزرگ با عنوان با وکلا در مساجد که این طرح به یک طرح ملی تبدیل شد و توانستیم در یک زمان کم در کل کشور گسترش دهیم.
وی ادامه داد: طرح با وکلا در مساجد را با شعار اینکه هیچ فرد ایرانی به واسطه عدم تمکن مالی حقی از وی تضییع نشود آغاز کردیم که وکلای قوه قضائیه در کلیه شهرها و حتی روستاها روزهای یکشنبه به مساجد مراجعه می کنند و به مردم مشاور حقوقی می دهند و در راستای کمک به مردم طی یکسال گذشه تا کنون حدود ۱۴۰۰ وکیل به صورت معاضدتی در اختیار مردم گذاشتیم .
عبدلیان پور همچنین به بحث قانون تسهیل صدورمجوز های کسب وکار اشاره ای داشت و خاطرنشان ساخت: در آزمون وکالت قوه قضائیه سال ۱۴۰۱ جذب حداکثری و دوبرابری را انجام دادیم به طوری که ۱۱ هزار ۶۰۰ وکیل پذیرفته شدند و هم اکنون فرآیند کارآموزی انان آغاز شده است.
مشاوره به زوجین در آستانه طلاق با سامانه مسیر
این مقام مسئول در خصوص مشاورین خانواده مرکز قوه قضائیه نیز اظهار داشت:مرکز مشاورین ما کارکرد ویژه دارند و کار بزرگی انجام شده اکنون در کل کشور افرادی به عنوان مشاور خانواده به اصلاح ذات البین زوجین بیشتر کمک می کنند.
وی بیان داشت: در این رابطه سامانه ای تحت عنوان مسیر طراحی شده که اگر زوجین بخواهند در محاکم خانواده طرح دعوی کنند ابتدا وارد سامانه می شوند و می‌توانند پس از ثبت نام چهار جلسه مشاوره و در صورت نیاز ۶ جلسه مشاوره دریافت کنند و این امر کمک می کند به کم کردن ورودی پرونده به دادگاه ها و فرآیند طلاق را به تاخیر میاندازد به امید اینکه زوجین با یکدیگر سازش کنند که خروجی این مشاوره ها بسیار مطلوب بوده است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=37974

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.