3

نهضت دوم واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت

  • کد خبر : 38002
  • 20 مرداد 1402 - 13:13
نهضت دوم واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت
وزیرراه و شهرسازی از اجرای نهضت دوم واگذاری زمین به متقاضیان در طرح جوانی جمعیت طی یک ماه و نیم آینده خبر داد.

آونگ پرس ،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش گفت: در حوزه مسکن تلاش‌ها در محور‌های مختلفی در حال انجام است. یکی از این محور‌ها موضوع بافت فرسوده است که مکانیزم‌های تشویقی تعریف شده و شهرداری‌ها باید از این مکانیزم‌ها استفاده کنند تا مردم به ساخت مسکن در این حوزه روی بیاورند. ضمن این که موضوعات مطرح شده امکان بررسی و تغییر در شرایط مختلف را دارد که استانداران می‌توانند در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه کنند.
وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده، یا باید از سازوکار‌های مالی و تسهیلات دهی کمک گرفت و یا این که مکانیزم‌های شهرسازانه به اجرا درآیند که هر دو بخش در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.
بذرپاش در خصوص بخش مسکن روستایی هم توضیح داد: سیاست‌های جدیدی در حوزه مدیریت مسکن روستایی و اصلاح طرح هادی دنبال می‌شود که طرح هادی رشد سریع‌تری برای واگذاری زمین و ساخت در روستا‌ها داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه واگذاری زمین هم در شورای عالی مسکن مقررات مطلوبی وضع شده که اختیارات قابل توجهی را در اختیار استانداران و فرمانداران قرار داده تا موضوع واگذاری مسکن تسریع شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش مسکن، دستگاه‌ها باید مسکن هیات علمی و کارمندان خود را تامین کنند.
بذرپاش به توافق انجام شده با دانشگاه آزاد برای واگذاری اراضی و ساخت خوابگاه‌های متاهلان اشاره کرد و گفت: در این خصوص قرارگاهی تشکیل شده و موضوع ارائه زمین باید از این طریق به صورت جدی پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خاطر نشان کرد: از حدود یک ماه و نیم دیگر نهضت دومی برای واگذاری زمین اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=38002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.