3

نجات ۳ طبیعت گرد آسیب دیده در ارتفاعات تنگ تیزاب سپیدان

  • کد خبر : 38050
  • 21 مرداد 1402 - 16:13
نجات ۳ طبیعت گرد آسیب دیده در ارتفاعات تنگ تیزاب سپیدان
سه طبیعت گرد که به علت سقوط از ارتفاع در تنگ تیزاب شهرستان سپیدان دچار حادثه شده بودند در یک عملیات امدادی، نجات یافتند.

آونگ پرس ، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: عصر جمعه در پی خبری مبنی بر گرفتار شدن ۳ طبیعت گرد در ارتفاعات تنگ تیزاب به مرکز کنترل و عملیات هلال احمر، امداگران حوزه مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مهدی خورشیدی افزود: نچاتگران پس از طی مسیر و دستیابی به مصدومین پس از حدود یک و نیم کیلومتر پیمایش، عملیات حمایت‌های روانی، کمک‌های اولیه و آتل بندی بسکت کردن یکی از مصدومان و حمل عصایی دو مصدوم دیگر آنان را به پایگاه تنگ تیزآب انتقال دادند و با رضایت خود برای انتقال به بیمارستان تحویل خانواد‌ها شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان تصریح کرد: طبیعت گردان آسیب دیده یک زن ۳۰ ساله و دو جوان ۲۲ و ۱۸ ساله بودند که به همراه یک تور طبیعت گردی به این منطقه آمده و به دلیل بی‌احتیاطی، عبور از نقاط صعب‌العبور، شیرجه زدن در آب رودخانه تیزاب و نا آشنایی به مسیر از ارتفاع صخره به پایین سقوط کرده و از ناحیه مچ پای راست، زانوی پا و ساق پا دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید شده بودند.

خورشیدی تصریح کرد: برخی از هموطنان بدون آشنایی با مناطق کوهستانی اقدام به کوهپیمایی می‌کنند که سبب مشکلاتی برای خود و دیگران می‌شوند.

او، از گردشگران و طبیعت گردان خواست در صورت تصمیم به صعود کوه به هشدار‌های ایمنی توجه کرده و با تیم‌های کوهنوردی اقدام به صعود کنند.

رییس جمعیت هلال احمر سپیدان گفت: هموطنان در صورت نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

تنگ تیزاب سپیدان در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده و به علت برخورداری از چشم‌اندازی منحصر به فرد همواره میزبان بسیاری از شهروندان و طبیعت گردان و گروه‌های کوهنوردی از سراسر کشور است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=38050

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.