3
مدیرکل کمیته امداد فارس:

۴۹ هزار دانش‌آموز و ۴۵۰۰ دانشجو در حمایت کمیته امداد در فارس هستند

  • کد خبر : 38075
  • 21 مرداد 1402 - 17:06
۴۹ هزار دانش‌آموز و ۴۵۰۰ دانشجو در حمایت کمیته امداد در فارس هستند
مدیرکل کمیته امداد فارس از تحت حمایت داشتن 49 هزار دانش‌آموز و 4500 دانشجو در استان فارس در کمیته امداد خبر داد و گفت این تعداد از ظرفیت‌های فرهنگی امداد بهره‌مند می‌شوند که از این بین بیش از 700 نخبه علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی نقش‌آفرینی کرده‌ و از خدمات امداد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش آونگ پرس ، مرتضی موصلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری مددجویان کمیته امداد در فارس گفت: از این تعداد ۱۶۴ هزار خانواده در سطح استان معیشت‌بگیر هستند و تلاش مجموعه امداد استان بر این است که در تحقق توانمندسازی ۳ محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای مددجویان گام بردارد.

وی ادامه داد: مهمترین تاکید و مطالبه‌ای که رهبر معظم انقلاب، نخبگان و مجلس شورای اسلامی داشتند مبحث توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۳ محور اقتصادی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی به‌ویژه در حوزه کسب و کار‌های خرد؛ محور توانمندسازی فکری و فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی است که این محور‌ها ارتقای جامعه سطح هدف را دنبال می‌کند.

وی، توانمندسازی اجتماعی در راستای ارتقاء منزلت زن و کرامت خانواده‌ها را از اولویت‌ها برشمرد و بر ضرورت توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد ماموریت‌های کمیته امداد تاکید کرد و افزود: با اتکا به منابع دولتی نمی‌توان در راستای توانمندسازی قدم برداشت از این رو کمیته امداد در این مسیر افزایش سهم و نقش مردم در حوزه‌های ” سنت حسنه انفاق و نیکوکاری” را در پیش گرفته و دستاورد‌های ارزنده را در این زمینه داشته است که در چند سال اخیر ۳۶۵ مرکز نیکوکاری با ظرفیت مردمی در سطح استان در حال فعالیت است.

موصلی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی سهم اشتغال نیازمندان در فارس، افزود: در چهار ماهه امسال سهم اشتغال نیازمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از محل تبصره ۱۶ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه ۹۷.۲ دهم درصد منابع اشتغال نیازمندان با همکاری بانک‌ها در سال گذشته جذب شد و در مسیر کارآفرینی و جامعه مورد هدف قرار گرفت، افزود: بر حسب ارزیابی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی “کمیته امداد فارس” به عنوان یکی از ۳ دستگاه برتر کشور در حوزه اعتبارسنجی و راستی آزمایی معرفی شد.

موصلی، تهیه و اهدای ۷۰۰ سری جهیزیه نوعروسان نیازمند با ارزش ۳۵ میلیون تومان با کمک خیران در ۴ ماهه امسال را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: بیش از ۷ هزار زن سرپرست خانواده در سطح استان از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به مبحث مسکن، بیان کرد: در سال گذشته جامعه هدف امداد فارس ۲ هزار و ۱۷۲ واحد بوده که به همین تعداد واحد منزل مسکونی تحویل مددجویان شده است که منابع آن از محل خیران، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی بوده است. همچنین حوزه مسکن ملی امسال نیز ساخت تعداد ۲۳۰۰ واحد را آغاز کردیم که نزدیک به ۵۶۰۰ واحد را هدفگذاری کرده‌ایم.

موصلی گفت: در جامعه کنونی با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم، اما با عنایت خیران و فرهنگ شریف مردم استان فارس و احساس مسئولیتی که داشتند در ۴ ماهه امسال در بهره‌گیری از ظرفیت خیران شاهد رشد ۸۶ درصدی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه صدقات رشد ۴۸ درصد را داشته‌ایم که میزان اعتبار آن ۱۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: در حوزه طرح اکرام و ایتام محسنین ۸۲ میلیارد تومان کمک شده که افزایش ۵۲ درصدی، درمبحث زکات با فرهنگسازی که اتفاق افتاد در ۴ ماهه امسال شاهد رشد ۹۵ درصدی بودیم که میزان ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس در پایان با بیان اینکه در دهه اول محرم ۳ هزار حامی برای شیرخوراگان داشته ایم، گفت: پارسال حدود ۳۰۷ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد که سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان بود و تعداد ۲۲ هزار خانوار هم در سطح استان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=38075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.