3

سینما گلستان وفرهنگ شیراز، میزبان فیلم های هنر و تجربه شد

  • کد خبر : 38840
  • 05 شهریور 1402 - 15:52
سینما گلستان وفرهنگ شیراز، میزبان فیلم های هنر و تجربه شد
شهر شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری در سینما گلستان و فرهنگ میزبان فیلم سازان و فعالین در این حوزه خواهد بود.

آونگ پرس ، شهر شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری میزبان فیلم سازان و فعالین در این حوزه خواهد بود، در قالب این برنامه فیلم های صحنه آخر، دوار، حرف آخر، مهاجران ، پسر انسان، ایمو، مشق امشب، مقیمان ناکجا، کاپیتان من ، فلینی هرگز پایان نمی یابد و پیتر سلرز به نمایش در می‌آیند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در آیین افتتاحیه هفته فیلم هنر و تجربه شیراز گفت: سینمای هنر و تجربه با تغییر رویکرد و فضا از یک سال، توانست بدون سر و صدا و با اصل برگشت به ذات نمایش و اکران فیلم‌های هنری‌و تجربی به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند که یکی از آنها تقسیم عادلانه منابع، فضا وحمایت از فیلم‌سازان هنر و تجربه است.

وی در ادامه افزود: اکنون مسیر برای برخورداری هنرمندان استانی از حمایت‌های مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی کوتاه و تسهیل شده است.

محمد حمیدی مقدم، اظهار کرد: هر چند نمی‌توان به طور قاطع گفت، اما بررسی‌ها حاکی از رضایت بیشتر فیلمسازان هنر و تجربه از شرایط و رویکرد یکسال گذشته است.

حمیدی مقدم اضافه کرد: مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی طراحی ویژه‌ای برای حمایت از هنرمندان فعال در استان‌ها دارد و در این مسیر معاونت استان‌های این مرکز راه‌اندازی شد.

یک سینما به سالن‌های میزبان هنرو تجربه فارس افزوده شد

در ادامه این مراسم محمد طیب ،مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه در ادامه آیین افتتاحیه هفته فیلم هنر و تجربه شیراز گفت: از این پس فیلم‌های هنر و تجربه در ۲ سینمای شیراز به نمایش در می‌آید.

محمد طیب افزود: پیش از این تنها سینما گلستان شیراز میزبان فیلم‌های هنر و تجربه بود که با افتتاح سینما فرهنگ، پس از چهارسال، قرار است این فیلم‌ها در “فرهنگ” نیز اکران شود.

طیب در پایان این مراسم، با اشاره به برپایی کارگاه‌های تخصصی در هفته فیلم هنر و تجربه شیراز، اظهار کرد: من از هم‌اکنون برای برپایی کا گاه استاد احمد درویش، استاد رویین‌تن و دیگر اساتید با تجربه این حوزه ذوق دارم.

وی خطاب به فیلمسازان جوان این حوزه،گفت : از این اکران‌ها و کارگاه‌های ارزشمند اساتید حظ ببرید و از یک عمر تجربه آنها استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=38840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.