3
یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

ارائه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی فارس طی ۲ سال

  • کد خبر : 39211
  • 14 شهریور 1402 - 17:39
ارائه بیش از ۳۳ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی فارس طی ۲ سال
مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: طی ۲ سال گذشته ۳۳ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۸۰۳ خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی تحت پوشش و آزمایشگاه مرجع معاونت درمان این دانشگاه ارائه شده است.

آونگ پرس ، دکتر سهند محمدزاده سه‌شنبه، ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمت رسانی حدود ۳۳۰ آزمایشگاه فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در دو سال گذشته حدود هزار بازدید نظارتی از آزمایشگاه‌های تشخیص طبی شهر شیراز انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین در بازه زمانی دو سال گذشته، ۶ آزمایشگاه ناباروری IUI و IVF در شهرستان‌های داراب، فیروز آباد، آباده، نورآباد ممسنی، لامرد و اقلید راه‌اندازی شده است.

محمدزاده همچنین راه‌اندازی «موبایل لب» شامل تخصیص یک دستگاه اتوبوس به همراه تجهیزات و سکوبندی و طراحی داخلی با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در اردوهای جهادی و بحران‌ها را از دیگر اقدامات مجموعه معاونت درمان در حوزه امور آزمایشگاه‌ها برشمرد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان، از برگزاری ۱۱ دوره بازآموزی تخصصی کارشناسان آزمایشگاه‌ها در زمینه بانک خون، هماتولوژی و کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌ها خبر داد.

صدور ۳۱۴ مجوز کسب و کار آزمایشگاهی و راه‌اندازی برنامه ارزیابی خارجی در آزمایشگاه و طراحی نرم افزار و ایجاد شبکه آزمایشگاهی پزشکی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی، از دیگر طرح‌های در دست اقدام این مدیریت است که محمدزاده به آن‌ها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39211

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.