3

افزایش توزیع شیر خشک در داروخانه های استان فارس

  • کد خبر : 39586
  • 27 شهریور 1402 - 16:09
افزایش توزیع شیر خشک در داروخانه های استان فارس
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیگیری های انجام شده در سطح سازمان غذا و دارو، گفت: هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک ‌های رگولار و رژیمی در داروخانه های شبانه‌روزی استان در دسترس شهروندان قرار دارد.
آونگ پرس ، محمدجواد راعی با بیان اینکه در صورت عدم موجودی یکی از برندهای مورد تقاضا در زمینه شیر خشک، همشهریان می ‌توانند برند دیگری از شیرخشک را جایگزین کنند، افزود: در هفته گذشته با پیگیری های انجام شده، تعداد قابل توجهی از انواع شیر خشک ‌های «ببلاک»، «آپتامیل» «نان» و «گیگوز» در استان توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص وضعیت فعلی شیرخشک در استان اظهار کرد: پس از برگزاری نشست ‌های اضطراری و الزام شرکت‌ های پخش دارویی در هفته گذشته، بیش از ۱۳۵ هزار قوطی شیر خشک به تمام داروخانه ‌های شبانه‌ روزی و منتخب در استان ارسال شد.

دکتر راعی گفت: شیر خشک معمولی یا رگولار برای شیرخواران سالمی که از شیر مادر محروم هستند، مصرف می شود و در حال حاضر این نوع شیر خشک در داروخانه های منتخب در دسترس است و در این هفته نیز میزان قابل توجهی از این نوع فرآورده ها تامین و توزیع می شود و این اطمینان وجود دارد که خانواده ‌ها برای تامین این اقلام، هیچ نگرانی نداشته باشند.

او با بیان اینکه نوزادانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند، به شیرخشک رژیمی نیاز دارند، افزود: شیرخشک ‌های رژیمی را تنها با ارائه نسخه پزشک از داروخانه ‌های منتخب و شبانه‌روزی دریافت کنند و در صورت هرگونه مشکل می توانند به شماره تلفن ۳۲۱۲۲۲۸۰ و یا ۳۲۱۲۷۸۸۱ تماس گرفته و از موجودی شیرخشک‌ های مورد نیاز خود در داروخانه‌ های استان مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.