3

محوطه سازی چشمه انجیری رستم

  • کد خبر : 40542
  • 01 آبان 1402 - 18:46
محوطه سازی چشمه انجیری رستم
چشمه انجیری را با نام چشمه‌های مراسخون می‌شناسند و آب بسیار زلالی دارد اما محوطه‌سازی آن طی مدت‌های اخیر وضعیت مناسبی نداشت لذا بهسازی محوطه اطراف این چشمه در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس قرار گرفته است.

چشمه انجیر شهرستان رستم محل تفرجگاهی به فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر مصیری نزدیک به روستای مراسخوان سفلی قرار دارد. این چشمه بهشتی را با نام چشمه‌های مراسخون نیز می‌شناسند و آب بسیار زلالی نیز دارد اما محوطه‌سازی آن طی مدت‌های اخیر وضعیت مناسبی نداشت لذا بهسازی محوطه اطراف این چشمه در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس قرار گرفته است.

جهت پیگیری اقدامات انجام شده این اداره‌کل با مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رستم به گفت‌وگو پرداخت.

مقامت محمودی با بیان اینکه چشمه انجیری، در بخش سورنا شهرستان رستم قرار گرفته است، گفت: چشمه انجیری یک مکان تفرجگاهی به‌حساب می‌آید و یکی از چشمه‌سارهای جوشنده با طبیعتی بکر و چشم‌نواز شهرستان است که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد.

وی با تصریح اینکه اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان رستم چندین مدت است که در بخش محوطه‌سازی این چشمه  اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: احداث مجتمع سرویس بهداشتی، دیوارکشی و سنگ ‌فرش از جمله اقداماتی است که در گذشته در محیط پیرامون چشمه انجام شده است و تأمین آب و برق این چشمه باقی‌مانده است.

به گفته مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رستم  مبلغ اعتباری تخصیص یافته برای محوطه‌سازی چشمه مذکور تا پایان سال ۱۴۰۱ قریب یک میلیارد تومان بود اما امسال محوطه‌سازی این چشمه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در دست اقدام است.

محمودی در پایان یادآور شد: اکنون پیمانکار در منطقه کار را شروع کرده است و اقداماتی را همچون نصب سایبان و ایجاد درخت و… را انجام می‌دهد.

شهرستان رستم قابلیت‌های با عظمت حوزه گردشگری فراوانی دارد و می‌توان کارهای بزرگی را در این شهرستان انجام داد اما نیاز است که مسئولان استانی جهت عمران و آبادانی توجه جدی‌تری به این مکان داشته باشند.

شهرستان رستم از سال ۱۳۸۷ از شهرستان ممسنی جدا شده است و وسعت این شهرستان حدود۱۲۰۰ کیلومترمربع  و با مرکزیت شهر مصیری است.

این شهرستان حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. همچنین دارای ۱۹۷ روستا است که از طرف شمال با استان کهگیلویه و بویر احمد، از طرف شرق و جنوب با شهرستان ممسنی و از طرف غرب با شهرستان گچساران مرز مشترک دارد.

در این شهرستان بیش از ۱۰ منطقه گردشگری طبیعی وجود دارد؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم آن می‌توان به آبشار پای تف، تفرجگاه تنگ شیو، چشمه‌سارهای مراسخوان، تالاب سرآب سیاه منصور آباد، چشم‌اندازهای پتکون زیردو، منطقه گردشگری تنگ گجستان (سرچشمه گچستان)، مکان گودگود انجیر بردکوه، منطقه جنگلی کوه سیاه، نرگس زارهای خنگ طاهری و منطقه نوگک اشاره کرد.

همچنین از بین بیش از ۳۰ چشمه مختلف رستم، یکی از چشمه‌سارهای جوشنده با طبیعتی بکر و چشم‌نواز شهرستان که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد، چشمه انجیری است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.