1

فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی با شاخصه های دانشگاه اسلامی

  • کد خبر : 40561
  • 03 آبان 1402 - 12:41
فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی با شاخصه های دانشگاه اسلامی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به نگاه این نهاد انقلابی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را در راستی ارتقای ویژگی و شاخصه‌های دانشگاه اسلامی شبکه‌مند خواهیم کرد.

آونگ پرس ، علیرضا کلانتر مهرجردی در دیدار با معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به نقش و جایگاه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی در دانشگاه‌ها، گفت: در استان فارس نگاه همکاری مشترک بین دانشگاه و جهاددانشگاهی وجود دارد بنابراین امیدواریم با تعامل بتوانیم زمینه پویایی دانشگاه در تمامی زمینه‌ها را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، تحقق دانشگاه اسلامی را یکی از اهداف این نهاد عنوان کرد و افزود: نگاه جهاددانشگاهی نسبت به گذشته، عمیق‌تر شده است، از این‌رو به دنبال ترمیم نگاه‌ها نسبت به موضوع دانشگاه اسلامی با انجام فعالیت‌های ارزشمند، موثر و مرتبط با نیاز دانشجویان هستیم. همچنین مجموعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را در راستای ارتقای ویژگی و شاخصه‌های دانشگاه اسلامی شبکه‌مند خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط علوم انسانی و سایر رشته‌های دانشگاهی بسیار مهم است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر ارتباط بین علوم انسانی و رشته‌های دیگر تاکید دارند بنابراین این موضوع در زمره اقدامات جهاددانشگاهی برای تحقق منویات رهبر انقلاب قرار گرفته است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ضرورت ترویج مطالعه در کنار نشریات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امروزه ترویج مطالعه در بخش انتشارات جهاددانشگاهی نیز مدنظر قرار گرفته و در حوزه انتشارات رفع نیازهای کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید همکاری‌های بین دستگاهی رخ دهد، پیوند جهاددانشگاهی با دانشگاه شیراز را بسیار موثر در انجام اقدامات فرهنگی دانست و بر اقدامات مشترک تاکید کرد.

امیرحسین استقلال نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه رسالت و هدف جهاددانشگاهی، دانشجو است، گفت: احیا و تقویت همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه در استان فارس نیازمند ابتکارات است که دانشگاه شیراز در موضوعات فرهنگی بسیار نوآورانه عمل می‌کند، از این‌رو پیوند این دو نهاد علمی می‌تواند باعث رشد فضای دانشگاه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین، برای توسعه روابط و انجام فعالیت مشترک بین جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز اعلام آمادگی کرد.

علی حفیظی نیز در این دیدار رابطه جهاددانشگاهی و دانشگاه را بسیار عمیق و با قدمت عنوان کرد و گفت: بیشترین تشکل سیاسی در بین دانشگاه‌های کشور را دانشگاه شیراز دارد که نشان از تنوع و ظرفیت بسیار بالای این دانشگاه است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در رتبه‌های کانونی، انجمن علمی و نشریات این دانشگاه مقام نخست کشور را کسب کرد بنابراین با توجه به وجود این ظرفیت، می‌توان از توان و همکاری جهاددانشگاهی فارس نیز بهره برد.

وی بر مهار افزایی دانشجویان دانشگاه شیراز با همکاری جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: تمامی ظرفیت محتوایی و تجهیزاتی برای احیای پیوند بین دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی به‌کارگرفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.