2

توسعه شبکه ی اصلی و فرعی فاضلاب در سه شهر استان

  • کد خبر : 40739
  • 11 آبان 1402 - 17:12
توسعه شبکه ی اصلی و فرعی فاضلاب در سه شهر استان
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از اخذ تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صادرات به منظور توسعه شبکه ی اصلی و فرعی فاضلاب در سه شهر استان خبر داد.

از اخذ تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صادرات به منظور توسعه شبکه ی اصلی و فرعی فاضلاب در سه شهر استان خبر داد و گفت: این شرکت با بیان اینکه شرکت آبفا استان فارس از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله تسهیلات ماده ۵۶ جهت اجرای طرح های فاضلاب درسطح استان استفاده می کند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه، موضوع ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت)،توسعه ی شبکه فاضلاب در سه شهر استان در دستور کار قرار گرفته است، در همین راستا و به منظور توسعه تاسیسات فاضلاب شهر جهرم با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶، پس از عقد تفاهم نامه با بانک صادرات کشور و اخذ تضامین باز پرداخت از سازمان برنامه و بودجه، قرارداد تسهیلات با بانک صادرات استان فارس منعقد شد و تسهیلات قابل توجهی برای اجرای طرح مزبور مورد تصویب قرار گرفت که هم اکنون این طرح در دست اجراست.

وی در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: از مجموع ۲۳۱ کیلومتر شبکه جمع آوری در طرح مصوب، تا کنون قریب به ۱۱۰ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی اجرا شده است که با پیگیری های انجام شده، مبلغ هزار میلیارد ریال برای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر جهرم در قالب تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صادرات تامین اعتبار شده است.

صادق پور در خصوص میزان پیشرفت عملیات اجرایی نیز اظهار کرد: در همین رابطه نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب ۲ پیمانکار اقدام شده و ۲ قرارداد به منظور اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و اجرای یک هزار و ۱۵۰ فقره انشعاب هرکدام به مبلغ تقریبی ۱۹۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

وی افزود: این پیمانکاران مجموعا تاکنون قریب به ۱۱ کیلومتر از حجم ۲ قرارداد را اجرا کرده اند که با احتساب شبکه های اجرا شده قبلی، مجموعا ۱۲۱ کیلومتر از شبکه طراحی شده در طرح فاضلاب شهر جهرم اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در خصوص اخذ تسهیلات بانکی ماده ۵۶ برای اجرای شبکه فاضلاب شهر کازرون نیز گفت: با توجه به وجود مشکلات عدیده در دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب در اکثر مناطق شهر کازرون که پیش از این موجب بروز تنش های اجتماعی شده بود و همچنین کمبود تخصیص اعتبارات عمرانی جهت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، از آنجا که طبق موافقتنامه طرح ملی ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر کازرون بایستی در مجموع ۲۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در این شهر اجرا شود، متاسفانه تاکنون و پس از گذشت حدودا ۳۰ سال تنها ۶۶ کیلومتر اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس شرکت آبفا استان فارس اقدام به اخذ تسهیلات بانکی ماده ۵۶ به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از بانک صادرات کشور جهت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر و نصب یک هزار و ۲۵۰ فقره انشعاب فاضلاب در اقطار مختلف از سایز ۶۰۰-۲۰۰ میلی متر در ۲ نقطه اولویت دار و بحرانی شهر کازرون کرد و در ادامه برای اجرای پروژه ی مزبور پس از طی تشریفات قانونی برگزاری مناقصات، ۲ شرکت به عنوان پیمانکاران ذی صلاح و واجد شرایط انتخاب شدند که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مجموع ۲ پیمان، ۲۵ درصد است.

  1. مدیر عامل آبفا فارس در ادامه اظهار داشت: در راستای توسعه تاسیسات فاضلاب شهر اقلید با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ نیز پس از عقد تفاهم نامه با بانک صادرات کشور به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال و اخذ تضمین نامه بازپرداخت از سازمان برنامه و بودجه کشور، قرارداد اخذ تسهیلات از بانک صادرات استان فارس در دست پیگیری بوده و تقریبا نهایی شده است.

صادق پور در خصوص اجرای طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان جهرم با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ نیز اظهار داشت: پس از عقد تفاهم نامه با بانک رفاه کارگران کشور و اخذ تضمین نامه بازپرداخت از سازمان برنامه و بودجه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، عقد قرارداد تسهیلات با بانک رفاه کارگران استان فارس در دست پیگیری است و مراحل پایانی را طی می کند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.