1

پایان مرمت کاخ اردشیر بابکان فیروزآباد

  • کد خبر : 40787
  • 14 آبان 1402 - 13:16
پایان مرمت کاخ اردشیر بابکان فیروزآباد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از پایان مرمت کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد خبر داد.

آونگ پرس ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد امروز، ۱۴ آبان گفت: کاخ اردشیر فیروزآباد از آثار مهم تاریخی دوران ساسانی فارس و اثر ثبت‌ شده ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو است لذا برهمین اساس در ادامه پروژه مرمت این بنای عظیم تاریخی بخش‌هایی از بنا مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: مرمت کاخ اردشیر فیروزآباد با اختصاص مبلغ بیش از ۱۹۰ میلیون تومان انجام شد. در این پروژه، تعمیرات بخش‌های سنگی وکاهگل بام کاخ انجام شد.

وی با اشاره به مرمت کاخ اردشیر در گذشته گفت: در سالیان اخیر بخش‌های زیادی از کاخ مرمت شد و با ادامه پروژه مرمت شرایط کاخ به منظور میزبانی از گردشگران مطلوب‌تر شده است.

محسن‌نژاد تصریح کرد: کاخ اردشیر بابکان یکی از کاخهای ییلاقی اردشیر به شمار میرود که در شهرستان فیروزآباد فارس واقع و از سنگ و ملاط گچ ساخته‌شده است. این کاخ در کنار چشمه آبی به نام «قمپ آتشکده» قرار گرفته است، ازاین‌رو این کاخ را آتشکده نیز می‌نامند. گچ‌بری و تزیینات تالارهای این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است و به کاخ تچر تخت جمشید شهبات دارد.

کاخ اردشیر فیروزآباد در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز و ۵ کیلومتری فیروزآباد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.