3

گردهمایی متخصصان بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز

  • کد خبر : 41348
  • 08 آذر 1402 - 18:52
گردهمایی متخصصان بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز
دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز با حضور متخصصان داخلی و خارجی این رشته به‌مدت سه روز در شیراز برگزار می‌شود.

آونگ پرس ،عبدالرسول طالعی، ‌ امروز ۸ آذر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز خبر داد و گفت: این کنگره از ۱۵ الی ۱۷ آذر به مدت سه روز با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که در زمینه‌های علم روز مختلف انواع سرطان تبادل نظر صورت می‌گیرد.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز افزود: ۸۰ درصد هدف کنگره‌های علمی تبادل معلومات علمی بین اساتید انجام می‌شود تا شاهد گسترش علوم نوین در کشورهای دیگر باشیم از این‌رو امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های مختلف در دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز تبادل آخرین روش‌های علمی در حوزه سرطان به اشتراک گذاشته شود. همچنین ۹ متخصص خارجی و ۱۲۵ استاد متخصص ایرانی در این دوره از کنگره سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه مقالات این کنگره در نشریه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر خواهد شد، اظهارکرد: در سه سال گذشته نخستین کنگره برگزار شد که با استقبال متخصصان برجسته این رشته و مهمانان خارجی سرآمد حوزه سرطان به نتایج مطلوبی رسیدیم.

طالعی، سرطان را یکی شایع‌ترین بیماری‌های شایع در جامعه بشری عنوان کرد و گفت: در ایران سرطان، ‌ دومین علت مرگ و میر است که در کشورمان تا انتهای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ هزار مورد جدید مبتلا به سرطان شناسایی شدند همچنین برای درمان این بیماری مهلک، ‌ در شهر شیراز حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند که حدود ۱ هزار و ۲۰۰ نفر از نوع سرطان سینه بوده است.

استاد تمام جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جراحی ۱۵ درصد بیماران سرطان سینه ایران در شیراز انجام شده است، اضافه کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور یکی از مراکز جراحی سرطان ایران محسوب می‌شود که با مراجعه بیماران دیگر استان‌ها، ‌ جراحی ۱۵ درصد بیماران سرطان سینه ایران در شیراز انجام شد.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز در خصوص پژوهش‌های سرطان در شیراز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزو یکی از مراکز مهم تحقیقاتی پزشکی بوده و در نسبت به کشورهای منطقه نیز در عرصه پژوهش پیشرو است از این رو پژوهش‌های تشخیصی، درمانی و آمارهای سرطانی در این دانشگاه انجام می‌شود.

ارسال ۶۰ مقاله به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز

صدیقه طهماسبی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۶۰ مقاله به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز ارسال شده است، ‌ افزود:۳۰ مقاله پس از بررسی‌ها پذیرفته شد که یک مقاله برتر به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و ۳ مقاله نیز به عنوان مقاله برتر انتخاب و به نویسندگان جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز با اشاره به اینکه سرطان به عنوان چالش حوزه سلامت در دنیا بوده و بعد از قلبی و عروقی دومین عامل مرگ در سراسر جهان است، ‌ تاکید کرد: تا سال ۲۰۴۰ پیش‌بینی می‌شود که تعداد موارد سرطان به ۲۸ میلیون افزایش خواهد یافت از این میان ۸۰ درصد به عمل جراحی منجر خواهد شد.

طهماسبی تمرکز بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در درمان سرطان را بر روی درمان‌های غیرجراحی دانست و گفت: جراحی همچنان بهترین روش درمان سرطان بوده و پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۳۰ تعداد عمل جراحی سرطان به ۴۵ میلیون خواهد رسید این درحالی است که ۲۵ درصد بیماران جراحی سرطان مناسب و به موقع مورد عمل قرار می‌گیرند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز یادآور شد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز ثبت سرطان شیراز، تعداد موارد جدید سرطان در سال ۱۳۹۸ استان فارس ۹ هزار و ۶۳۶ مورد بوده که از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۲ مورد از سرطان‌ها در زنان و ۴ هزار و ۵۳۴ مورد در مردان رخ داده است.

دانشیار جراحی سرطان پستان دانشگاه پزشکی شیراز، شایع‌ترین نوع سرطان در فارس را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سرطان پستان ۱۴ درصد، ‌ تیروئید ۱۰.۹۶ درصد، پوست غیر ملانوما ۸.۱۰ درصد، کولورکتال ۷.۱۱ درصد و پروستات ۵.۲۵ درصد انواع سرطان را در استان فارس تشکیل می‌دهند که در مردان سرطان پوست بیشترین مورد ابتلا را به خود اختصاص داده است.

وی، سرطان پستان را شایع‌ترین نوع سرطان در بانوان برشمرد و در پاسخ به خبرنگار ایسنا گفت: هرکدام از اعضای بدن همچون مغز، پستان، گوارش شامل روده بزرگ، ‌ معده، پانکراس، کبد و مجاری ادرار، ‌ تیروئید و… می‌تواند دچار سرطان شود.

طهماسبی با اشاره به محورهای این کنگره گفت: سرطان‌های پستان، دستگاه گوارش، ‌سارکوم بافت نرم و ملانوما، سر و گردن و تیروئید، دستگاه ادراری تناسلی، کبد و صفراوی و پانکراس، سرطان‌های زنان و بیهوشی در جراحی سرطان جزو محورهای دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز در پایان سخنان خود تاکید کرد: ۱۸ گروه پزشکی مورد هدف این رویداد علمی فاخر هستند و از کشورهای مختلفی نظیر ژاپن، عمان، ایتالیا، آمریکا استرالیا، انگلیس، امارات و ترکیه که به صورت حضوری و مابقی به صورت مجازی سخنرانی خواهند داشت تا تبادل نظر درخصوص مطالب روز دنیا در زمینه جراحی سرطان انجام شود.

برگزاری کارگاه جراحی سرطان زنده در شیراز

مجید اکرمی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصان رشته‌های وابسته پزشکی در این کنگره حضور خواهند داشت که یک رکورد جدید در طول برگزاری کنگره است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز افزود: کارگاه جراحی سرطان زنده با حضور متخصص ماهر ایتالیایی به صورت برخط در اتاق عمل خواهیم داشت و ۴ کارگاه درخصوص درمان نیز در بطن این کنگره برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ۳ سمپوزیوم در زمینه مرتبط با دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز خبر داد و گفت: سرطان دستگاه ادراری و تناسلی و موضوع بیهوشی در جراحی سرطان از موضوعات مهم گردهمایی‌های این کنگره هستند و ۱۲ پنل تخصصی توسط اساتید برجسته داخلی برگزار می‌شود.

اکرمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: آیین افتتاحیه این کنگره روز ۱۵ آذر ماه ۸ صبح در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.