0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

مطالبه گری مسائل مردم رسالت هنرمندان است

  • کد خبر : 41349
  • 13 اردیبهشت 1403 - 17:10
مطالبه گری مسائل مردم رسالت هنرمندان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هنرمند و هنر باید علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها خروش کند، گفت: هنرمندان باید پرداختن به مسائل مردم را در اولویت قرار دهند چراکه هنرمند همواره در کنار مردم است و مطالبه گری مسائل مردم از مسئولان جزو رسالت هنری هنرمندان است.

به گزارش آونگ پرس ،  اسماعیل قزل سفلی در آیین تجلیل از افتخارآفرینان فرهنگ و هنر فارس ویژه سال ۱۴۰۲ گفت: فارس دیار هنرمندان ، فرهنگ‌وران و مجاهدان است این افتخار از گذشته برای این سرزمین رقم خورده و شیراز نیز همواره خاستگاه مهم علم، فرهنگ و هنر بوده، هست و خواهد بود.
اسماعیل قزل‌سفلی ادامه داد: فارس از جنبه دینی از وجود احمد بن موسی(ع) که خود نیز یک هنرمند بود بهره می‌برد و در عرصه ادبیات و هنر از سعدی و حافظ که دو گوهر درخشان بر پیشانی فرهنگ ادب و هنر ایران هستند، برخوردار است.
وی افزود: شیراز در دانش‌های مختلف از جمله فلسفه ، فقه ، ادبیات و علوم جدید مانند ستاره شناسی ، فیزیک ، پزشکی و الکترونیک هم آوازه‌ای پر افتخار دارد ، علمای مبارزی چون میرزا محمد تقی شیرازی و آیت‌الله دستغیب عالمان بزرگ این خطه هستند.
معاون استانداری فارس اضافه کرد: در هنر هم آوازه برجستگان فارس و شیراز در جهان طنین انداز شده است. محمد شفیع شیرازی با تخلص وصال شیرازی ، ابن ملقه خوشنویس و خواجوی کرمانی از هنرمندان این دیار هستند ؛ وقتی این سرمایه‌های بزرگ را داریم طبیعی است که از دل این سرمایه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر افرادی چون استاد رحیم هودی در عرصه تئاتر ، استاد حسن صفری در عرصه خوانندگی و استاد جمشید دل‌طلب در موسیقی پرورش یابند.
وی با بیان اینکه فارس در عرصه سرود هم آوازه نام آشنایی دارد گفت: متولیان این برنامه خوش سلیقه بودند که نام آفرینانی که ۲۰۰ افتخار فرهنگی در حوزه ملی ، بین‌المللی و منطقه‌ای را از آن ایران اسلامی کردند مورد تجلیل قرار دادند.
قزل‌سفلی اضافه کرد: آنچه می‌تواند ماندگار شود جز با هنر امکانپذیر نیست ؛ این قالب‌های هنری است که آثار را ماندگار می‌کنند.
وی خطاب به هنرمندان و متولیان فرهنگی گفت: اجازه ندهید تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند ، اجازه ندهید جوانان و نوجوانان را با تاریخ ایران بزرگ بیگانه کنند.
معاون استانداری با بیان اینکه هنرمند و هنر باید علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها خروش کند، گفت: هنرمندان باید پرداختن به مسائل مردم را در اولویت قرار دهند؛ چراکه هنرمند همواره در کنار مردم است و مطالبه گری مسائل مردم از مسئولان جزو رسالت هنری هنرمندان است.
وی عنوان کرد: مسئولان هم بایستی زمینه برای فعالیت‌هایی که تعهد دینی فرهنگی و انقلابی برای ایران به دنبال دارد را با سلیقه‌های مختلف فراهم کنند ؛ البته متولیان فارس در این مسیر در حال گام برداشتن هستند و البته این مسیر بایستی بیشتر و بهتر از گذشته ادامه یابد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.