2

همراهی مدیریت شهری با دستگاه های خدمات رسان برای سامان دهی بهشت احمدی

  • کد خبر : 41651
  • 17 آذر 1402 - 15:36
همراهی مدیریت شهری با دستگاه های خدمات رسان برای سامان دهی بهشت احمدی
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز از همراهی مدیریت شهری با دستگاه های خدمات رسان برای سامان دهی بهشت احمدی خبر داد.

آونگ پرس ، شهرداری شیراز طی سالیان گذشته آرامستانی با ۴۶۰ هکتار فضا با نام بهشت احمدی با همه امکانات کفن ودفن به شیوه مدرن اعم از سردخانه مدرن و غسالخانه های مجهز و استقرار پزشکی قانونی و روحانی پاسخگو به مسائل شرعی و کفن ودفن آماده کرده است و دفن اموات در آنجا انجام می شود؛ اما مشکلاتی از جمله کمبود روشنایی مسیر منتهی به آرامستان بهشت احمدی در محور جاده خرامه، نیازمندی به اجرای شبکه انتقال گاز و آبرسانی به آرامستان، تعیین تکلیف مستثنیات اراضی بهشت احمدی توسط اداره کل املاک شهرداری، تملک و تعریض جاده انتهای شهرک سعدی توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای (پیگیری از طریق کل املاک شهرداری منطقه سه)، تعریض و چهارخطه کردن بخشی از محور جاده خرامه منتهی به آرامستان بهشت احمدی به طول ۲ کیلومتر توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و تامین حمل و نقل عمومی جهت انتقال شهروندان به بهشت احمدی و نصب تابلوهای راهنمایی مسیر و مجوز حفر چاه توسط آب منطقه ای از جمله دستورکارهایی بود که در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در محل آرامستان بهشت احمدی با حضور سایر دستگاه های متولی بررسی و تصضمیات و مصوبات لازم اتخاذ شد.

استقرار نماینده دستگاه مرتبط در بهشت احمدی

مسعود زارعی، با مهم خواندن رفع مشکلات آرامستان بهشت احمدی برای رفاه حال شهروندان جهت امورات غسل و دفن اموات در این آرامستان گفت: با توجه به اعلام اینکه از آبان ماه هیچ گونه تدفینی در درالرحمه صورت نگیرد و مردم برای غسل و دفن میت به بهشت احمدی مراجعه کنند نیازمند این هستیم که با رفع برخی از مشکلات و هماهنگی با سایر دستگاه های خدمات رسان، شاهد بهبود خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای ششم، برگزاری این جلسه با حضور نماینده تمام دستگاه در محل آرامستان بهشت احمدی نشان از اهمیت این موضوع برای کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای ششم است، افزود: استقرار هفتگی نماینده پزشک قانونی و ثبت احوال یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که استقرار دستگاه های مرتبط در آرامستان خوب شکل نگیرد مردم با زحمت مواجه می شوند بنابراین باید با ایجاد امکانات لازم، از سردرگمی شهروندان مراجعه کننده برای غسل، دفن و اموات جلوگیری کنیم.

۱۵ تصمیم سرنوشت ساز برای آرامستان بهشت احمدی

زارعی با اشاره به گستردگی دستورکارها در تصمیم برای رفع و اتخاذ مشکلات و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان نسبت به تعیین یک مسئول برای عملیاتی شدن اقدامات در جلسه ۲ ساعته گفت: در گذشته تصمیم هایی اتخاذ شده اما اجرایی نگردیده بود که امروزه شرایط با همراهی مدیریت شهری و سایر دستگاه ها برای عملیاتی شدن فراهم گردیده است.

این مقام مسئول در پارلمان شهری همچنین از احداث سالن های جلسات و همایش ها در آرامستان بهشت احمدی نیز تاکید کرد.

وی همچنین به مشکلات تردد خودروها شخصی و گلوگاه های موجود در طول این مسیر اشاره کرد و گفت: رفع برخی از مشکلات جاده ای درمسیر منتهی به آرامستان بهشت احمدی خارج از حیطه وظایف شهرداری است و نیازمند مشارکت جدی دستگاه های مرتبط است تا گلوگاه موجود از سمت جاده سعدی به خرامه و زیبا شهر به آرامستان مرتفع شود، تعریض محور، نصب دکل های تلفن همراه برای پوشش دهی آنتن، نظارت تصویری، فعال بودن سرویس های حمل و نقل عمومی در روزهای پنج شنبه و جمعه از جمله موارد دیگری بود که زارعی به آن اشاره کرد.

ارائه خدمات با استفاده از سرمایه گذاری

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات در این آرامستان باید از محل سرمایه گذاری دنبال شود، گفت: با ارائه خدمات توسط بخش خصوصی می توان برخی از مشکلات را مرتفع کرد.

وی درباره تامین حمل و نقل عمومی شهروندان به صورت فعال در طول هفته نیز گفت: با توجه به ظرفیت سنجی ترددهای شهروندان حمل و نقل عمومی در طول هفته به خصوص ۲ روز آخر هفته به صورت تمام وقت برای زیارت اهل قبور ایجاد شود، همچنین با پوشش دهی اینترنت تلفن همراه می توان بخشی از نیازهای شهروندان از طریق تاکسی های اینترنتی مرتفع شود.

افسانه خواست خدایی عنوان کرد: با ارائه خدمات بیشتر و هماهنگی دستگاهای خدمات رسان با مدیریت شهری، مردم راغب می شوند که نسبت به دفن اموات خود بدون دغدغه از مشکلات موجود اقدام کند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین نسبت به تعیین تکلیف پایانه خرامه و رفع مشکلات حمل و نقل در این محور تاکید کرد.

نگاه به بهشت احمدی به عنوان یک شهر مستقل باشد

مهدی طاهری، نیز با تاکید بر این مطلب که موضوع درالرحمه با بهشت احمدی متفاوت است و تنها تشابه موضوع دفن اموات است، عنوان کرد: باید به آرامستان بهشت احمدی مستقل توجه شود و مانند یک شهر زیرساخت های آن تامین شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورا عنوان کرد: دستورالعمل این جلسه این باشد طرح های بسته سرمایه گذاری در طرح دنبال شود، از سوی دیگر اگر به عنوان یک شهر مستقل به این مکان نگاه شود باید جذابیت هایی برای زائران اهل قبور هم دیده شود و براساس برنامه زمان بندی دنبال شود.

نباید نگاه درآمدی به آرامستان داشت

ابراهیمی نیز گفت: ارائه بسیاری از خدمات در مسیر منتهی به آرامستان تنها وظیفه شهرداری نیست، هرچند که وظیفه ذاتی شهرداری ارائه خدمات به شهروندان در امور دفن و کفن اموات است.

مدیر آرامستان بهشت احمدی با اشاره به الزام دستگاه های خدمات رسان به این مجموعه گفت: دستگاه ها نباید دید درآمدی به آرامستان داشته باشند، چراکه شهرداری میلیاردها هزینه کرده است و به فکر خدمات است.

همچنین در پایان این جلسه نسبت به افزایش تعداد اتوبوس های حمل و نقل عمومی از سه دستگاه به پنج دستگاه از پنج شنبه و فعالیت از هفت تا ۱۶ تصمیم گیری شد.

 

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.