0

باید شهر را هنرمندانه اداره کرد؛ انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر

  • کد خبر : 41756
  • 19 آذر 1402 - 19:17
باید شهر را هنرمندانه اداره کرد؛ انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهر مقدس شیراز علاوه بر آنکه سومین حرم اهل بیت (ع) می باشد،شهر فرهنگ ، هنر و ادب اسلامی – ایرانی هم است گفت: ظرفیت فرهنگی شیراز در حوزه نیروی انسانی از دیگر کلانشهر ها بیشتر است و پس باید شهر را هنرمندانه اداره کرد؛ انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر از هر نوعش،هم اثر گذار است و هم ماندگار.

آونگ پرس، محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام دهه فاطمیه در خصوص فعالیت های شورا و شهرداری گفت: مدیریت شهری با برگزاری حداقل ۳۳۰ محفل،موکب و سوگ و جشن فاطمی در ایام شهادت و میلاد و روز زن در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز همراه با جشن های بزرگ شهری در ایام میلاد و روز زن با همکاری قرارگاه احمد بن موسی (ع) وفاداری عملی خود را در ترویج فرهنگ فاطمی در تمامی ابعاد به نمایش می گذارد.

عضو شورای شهر شیراز همچنین ضمن اشاره به ۲۰ آذر سالروز شهادت شهید محراب،آیت ا… دستغیب و کرامیداشت یاد و خاطره ایشان از ثبت و ضبط آثار وی و تبدیل به کتاب صوتی خبر داد و افزود:این کتاب صوتی می توان در وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این رابطه مسجد جامع عتیق شیراز که یاد و خاطره شهید محراب،آیت ا… دستغیب را زنده می کند ،توسط شورا و شهرداری با بیش از ۶ میلیارد تومان احیا و بازسازی شده و در تلاشیم تا مسجد جامع عتیق ،همچون مسجد گوهر شاد مشهد،کانون حضور مومنین باشد.

هاجری افزود: ای کاش منزل و کوچه محل شهادت آن شهید عزیز ، حفظ و تبدیل به موزه شهر می شد،اما متاسفانه با غفلت ها، قربانی ساخت و سازها شد.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص انتخابات نیز اظهار داشت: انتخابات در هر کشوری،به معنای شرکت در سرنوشت سیاسی و تغییر وضع موجود تعبیر می شود که با حق و تکلیف همراه است. با امنیت ،سلامت،مشارکت و رقابت،مردم سالاری دینی نهادینه می شود. پشتوانه نظام تقویت و طمع دشمنان کور می گردد؛ لازم است اسیر تورهای پهن شده سیاسی باندها نشد.با حریت و اتمام حجت به کسانی رای دهید که برنامه و کارنامه با هم داشته باشد،ضروری است از تجربه ستیزی،جوان ستیزی و جنسیت ستیزی عبور کرد و شایسته سالاری را با رای بالا وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نمود تا بتوانند فقط و فقط منافع،امنیت،مصلحت ومعیشت ملی را به سمت افق های روشن ایمان و امید به پیش ببرند.

هاجری با بیان اینکه شهر مقدس شیراز علاوه بر آنکه سومین حرم اهل بیت (ع) می باشد،شهر فرهنگ ، هنر و ادب اسلامی – ایرانی هم است گفت: ظرفیت فرهنگی شیراز در حوزه نیروی انسانی از دیگر کلانشهر ها بیشتر است و پس باید شهر را هنرمندانه اداره کرد؛ انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر از هر نوعش،هم اثر گذار است و هم ماندگار.

وی ادامه داد:مطالبات و توقعات هنرمندان برحق وقابل اجراست به شرطی که متولیان کار روی ترک فعل های خود را بپوشانند،بهانه نداشتن اعتبار را کنار بگذارند و همه همدل و همراه برای رفع مشکلات هنرمندان بپاخیزند و وارد میدان اقدام و عمل شوند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.