1

راهکار طب سنتی برای رفع مشکلات گوارشی در خانم‌های باردار چیست؟

  • کد خبر : 41887
  • 26 آذر 1402 - 14:58
راهکار طب سنتی برای رفع مشکلات گوارشی در خانم‌های باردار چیست؟
یکی از شکایت‌های شایع خانم‌های باردار معضل درد معده، نفخ، سوزش و رفلاکس است. «مژگان تن‌ساز» پزشک و متخصص طب سنتی برای مادران عزیز در این دوران توصیه‌هایی کاربردی دارد.

آونگ پرس، یکی از برهه‌های خاص و ویژه که بسیاری از بانوان در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند تجربه دوران بارداری و حس شیرین مادر شدن است. از امتیازات مادی و معنوی این فرصت ۹ ماهه که بگذریم باید پذیرفت بی دلیل نیست که پیامبر گرامی اسلام(ص) در تبیین جایگاه مادر می فرمایند:« بهشت زیر پای مادران است.» این حدیث بیانگر مقام و ارزش بسیار والای مادر و دستور مؤکد اسلام به درک این جایگاه است. چراکه از لحظه مثبت شدن آزمایش و تلألؤ برق شادی در چشمان مادر، بار مسئولیتی بر دوش او می‌افتد که لحظه‌ای غفلت از آن عواقب ناگواری، هم برای او و هم برای فرزندش خواهد داشت و کوچک‌ترین قصور در این دوران پشیمانی غیرقابل جبرانی به‌ بار خواهد آورد.

از شکایت‌های شایع خانم‌های باردار معضل درد معده، نفخ، سوزش و رفلاکس است. «مژگان تن‌ساز» پزشک و متخصص طب سنتی برای مادران عزیز در این دوران توصیه‌هایی کاربردی دارد. او می گوید:« به دلیل تغییرات هورمونی که در اوایل بارداری اتفاق می‌افتد و البته بعد از آن و در ماه های بالاتر نیز به‌خاطر بزرگ شدن جنین و فشاری که به معده وارد می شود، یک سری علائم در بدن مادر ایجاد می شود. تغییرات هورمونی گاهی شرایطی را به وجود می آورد که بعضاً با تهوع و استفراغ همراه است و قاعدتاً رعایت تدابیر خوردن و آشامیدن اهمیت بسزایی در ایجاد شرایط مطلوب تر در این دوران دارد.»

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41887

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.