2

دستگاه های نظارتی در حال بررسی همایش مدیران کل امور مالیاتی کشور در شیراز هستند

  • کد خبر : 41897
  • 27 آذر 1402 - 16:59
دستگاه های نظارتی در حال بررسی همایش مدیران کل امور مالیاتی کشور در شیراز هستند
مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: دستگاه های نظارتی در حال بررسی هستند و هنوز پاسخی در مورد تخلف ارائه نکرده اند.

حمیدرضا محمدابراهیمی، امروز در جلسه پاسخ دهی به خبرنگاران پیرامون حاشیه های ایجاد شده برای همایش مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور در شیراز که چندی پیش شکل گرفت، گفت: بابت برداشت های متفاوتی شکل گرفته است و باعث کدورت خاطر مردم فارس و کشور شده است و من به خاطر بیماری نتوانسته ام تا امروز پاسخگو باشم و از مردم عذرخواهی می کنم.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه روند اداری هم به درستی انجام شده است، افزود: جشنواره شهید رجایی هم توانسته اند رتبه برتر کسب کنند با توجه به تعداد زیاد مراجعه کنند، شاید یک نفر از شاکی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات سه هفته است که در حال بررسی مدارک ما هستند و هنوز پاسخی به ما نداده اند و سایر سازمان های نظارتی هم در حال بررسی اند، تاکید کرد: جو عمومی دچار بهم ریختگی می شود و شاید دریافتی های مالیاتی ما کاهش یابد، اگر تخلفی اطلاع داشته باشند، اداره کل بازرسی مورد بررسی قرار می داد.

محمدابراهیمی اضافه کرد: روند کنترلی هم توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اجرا می شود و در اجلاس مطالب مسائل مالیات ستانی و وصول مالیات مورد بررسی قرار می گرفت وصول مالیات بسیار کار سختی است و باید این جلسه برای هماهنگی های بیشتر برگزار شود.

مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: یک اجلاس کلی با ۶ کارگروه برگزار شد و ۱۳۰ نفر از مدیران کل، معاونین اداره و کارشناسان حضور داشتند در آن زمان هتل های پارس و چمران هم جا نداشتند و تنها هتلی که توانست همکاری کند هتل هما بود که هتل دولتی است و فضایی نیاز داشت که کارگروه ها برگزار شود و ۱۰۸ نفر باید در هتل اسکان می یافتند و با توجه به محدودیتی که داشتیم در هتل هما رفتیم و هزینه هایی انجام شده است و ارائه دهنده ما بود و اگر تخلفی در هزینه های هتل بوده است دستگاه های نظارتی بازرسی می کنند.

محمدابراهیمی افزود: هتل هما تخفیفات روز برای ما اعمال کرد و مجموعه هزینه ها حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که بیشتر هزینه ها برای اسکان بود.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه مجبور شدیم در هتل هما مراسم را برگزار کنیم و از سرویس ها هتل استفاده کردیم و ما خدمات را بر اساس هزینه های هتل دریافت کردیم، افزود: اگر تخلفی انجام شده باشد، مطمئنا برخورد خواهیم کرد و اگر تخلفی انجام شده باشد، دستگاه های نظارتی کوتاه نخواهند آمد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد خرید یکصد دست کفش و لباس ورزش هم عنوان کرد: برای همایش ورزشی خرید لباس و کفش انجام نشده است و اگر سندی وجود دارد، ارائه کنند.

محمدابراهیمی اظهار کرد: جمع کردن مدیران کل برای تفریح نبود و همایش ورزش آخرین برنامه ما بود و هزینه برنامه ورزشی ۴۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است که ۱۵ میلیون تومان فدراسیون تیراندازی، ۲ و نیم میلیون تومان به فدراسیون پینگ پنگ هزینه پرداخت شد.

وی افزود: یکی از مباحث ما فرار مالیاتی است و همه هم و غم سازمان همین موضوع است و ۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی بوده است که احصا شد و راهکارهای مالیات ستانی باید عنوان شود و این اتفاقات از فشار به اقشار اقتصادی کم می شود.

محمدابراهیمی اظهار کرد: تا ماه گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم و در حالی است که سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است و هزینه ای انجام شده که در برابر مالیات ستانی خیلی کم است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: ما جایی هستیم که با قانون در ارتباط هستیم و اگر تخلف وجود داشته باشد مورد بررسی قرار دهیم.
وی گفت: رئیس یک بخش برداشتیم که زیرگروه وی اشتباه کرده است، استعفای معاون هم به خاطر مردم بوده، وی یکی از نیروهای خوب بوده است،

وی، استعفاها و تنبهیات پای تخلفات نگذارید و اگر دستگاه های نظارتی تخلفی ببینند مورد بررسی قرار می دهند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس افزود: تخلف روی داده خروج اسناد دولتی بوده است و اگر تخلفی باشد سازمان های نظارتی بر آن نظارت خواهند داشت و ما در محدودیت هزینه ای انجام داده ایم.

محمدابراهیمی با اشاره به اینکه محدودیت زمان برگزاری اجلاس هم گفت: شهرکرد و تبریز هم کاندیدا بودند که شهرکرد نتوانست تردد را هماهنگ کند و تبریز هم اسکان را نتوانست فراهم کند برای همین بر اساس نظر تهران روی، دوش استان فارس افتاد و ارائه راهکارها برای مدیران کل مهم است چرا که همه باید با هم هماهنگ باشند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس افزود: ما در حوزه مالیات ستانی بسیار خوب عمل کردیم و افرادی که پول داشته باشند، شاید بخواهند علیه ما صحبت های زیادی انجام دهند و اگر یک روز به روز برگزاری اضافه می شد، هزینه ها بیشتر از این بود چرا که رفت و آمد باید حذف می شد تا کارگاه ها در کنار اسکان برگزار شود و رفت و آمد به حرم مطهر و سایر نقاط برای برگزاری کارگاه بر افزایش دوره زمانی برگزاری می افزود.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه دولتی به غیر خودش خدمات ارائه کند روند مالیات ستانی باید برای آن انجام شود برای همین نمی توانستیم از سایر سازمان ها استفاده کنیم.

محمدابراهیمی گفت: علت جابجایی مدیر امور مالی هم موضوع ارائه مدارک دولتی به بیرون بود.

وی با اشاره به اینکه ما باید این ماه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول کنیم به خاطر تنش ایجاد شده، ۶۰۰ میلیارد وصول شده است، این موضوع ضرر بیشتری داشته یا اطلاع رسانی در مورد اجلاس و بدون هیچ مکاتبه ای این جو را حاکم کرده اند، اضافه کرد: مجموعه های مطالبه گری برای ما و مدیر کل راه و شهرسازی در مورد خانه های خالی هم برای ما نوشته اند، اما خانه های خالی ربطی به ما ندارد و ما فقط هزینه مالیاتی را می گیریم.

محمدابراهیمی اضافه کرد: وصول هنر ما نیست هنر مردم ماست که همراه با نظام هستند و اینکه این همراهی را خدشه دار کنند مطالبه گری نیست.

وی گفت: اینکه مدیران سازمان در برنامه ورزشی با همکاران خود حضور داشتند و برنامه بر اساس ایجاد همدلی بیشتر بود.

محمدابراهیمی با اشاره به اینکه ما مستخدم بودن در برابر مردم و متواضع بودن در برابر مردم را یکی از رفتارهای همکاران این سازمان عنوان کرد و گفت: چه کسی می خواهد جوابگو کاهش پرداخت مالیاتی شود و هم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ابتدا باید مطالب مطالبه گری به دستگاه های نظارتی اعلام شود و ایجاد جو علیه دستگاه ها حرام است و همین موضوع که باعث کاهش مالیات شده است باید آن هم مورد مطالبه گری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین رفاهیات همه جا مشخص است، افزود: نمی توان اجلاس برگزار نکرد و نشست تا یک فضا ایجاد شود برای برگزاری اجلاس، چون این هزینه ها برای ساخت فضای جدید بسیار بیشتر است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس اضافه کرد: پولی که به هتل هما دادیم به تامین اجتماعی پرداخت شده است و پول آن برای کارگران پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه اصالت نامه ها وجود دارد، گفت: ۱۶ مهرماه خرید صندلی برای پرسنل انجام شده است و صندلی ها را در روز همایش استفاده کردیم و برخی اقلام که مثل لپ تاپ خریداری شده که تحویل برنامه نویس اداره است و برخی از اقلام در انبار اداره است و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه ۴۱۷ میلیون تومان سوغاتی ارائه شده است که تقسیم به صد نفر حاضر در مراسم باشند، اضافه کرد: حدود چهار میلیون تومان هزینه برای سوغاتی انجام شده است.

وی افزود: ارائه اطلاعات به مردم، حق مردم است ولی از روند صحیح آن شکل گیرد.

محمدابراهیمی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته ۲ هزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری و عشایر پرداخت کردیم که برای مردم عزیز عشایر و روستایی هزینه شده است.

وی افزود: منفعت این همایش در مالیات ستانی بیشتر بوده است و در ۲ سال گذشته بیش از ۱۷ سال گذشته مالیات دریافت کردیم.

 

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.