0

درمان ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان دستاورد فعالیت ۳۳ ساله محک در کشور است

  • کد خبر : 43067
  • 15 بهمن 1402 - 14:53
درمان ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان دستاورد فعالیت ۳۳ ساله محک در کشور است
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک از درمان ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان به عنوان دستاورد فعالیت ۳۳ ساله محک در کشور خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، آراسب احمدیان، امروز در نشست مشترک موسسه خیریه محک با خیریه‌های همکار کسا (اصفهان)، تسکین (تبریز) و خراسان (مشهد) که با هدف بازگشایی دفتر محک در شیراز و به مناسبت روز جهانی سرطان برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: شبکه حمایت از کودکان سرطان دستاوردی در کشور است که کارنامه ۳۳ ساله محک تشکیل ۴۲ هزار هزار پرونده برای کودکان مبتلا به سرطان است که از این تعداد ۱۶ هزار کودک قطع درمان شده‌اند و حدود ۲۰ هزار پرونده همچنان در محک فعال است.

وی با اشاره به تاسیس دفتر محک شیراز، گفت: شیراز تجربه استانی محک است و نیاز است تا دفتر محک در شیراز برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در این استان راه‌اندازی و فعال شود‌.
وی با اشاره به رعایت استانداردهای بین‌المللی محک در رده سازمان‌های مردم نهاد، گفت: در همین راستا در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ با وجود کرونا شرایط و زیرساخت‌های موسسه را در خود تقویت کردیم و تلاش می‌کنیم تا در خصوص کودکان سرطانی درمان‌های پیشرفته را داشته باشیم.
وی افزود: موسسه محک، شبکه‌ای از موسسات مستقل را در استان‌ها مدیریت می‌کند و در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان نقش داشته است.
وی بر شفافیت مالی موسسه محک برای تامین کنندگان مالی موسسه تاکید کرد و گفت: تمام هزینه های مالی در سایت موسسه مشخص است و از هر صد تومان اهدایی به موسسه ۱۱ تومان هزینه‌های بالاسری، ۸۴ تومان هزینه‌های گروه هدف و ۵ تومان هزینه تحقیق و توسعه است.
وی ادامه داد: ۱.۳میلیارد تومان ارزش تولیدی عواید در موسسه محک است.
احمدیان افزود: محک اولین بانک اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی را ایجاد کرده است و ۱۶ هزار کودک بهبود یافته حاصل تلاش محک در ۳۳ سال است.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک با تاکید بر اینکه محک سازمانی ثروتمند نیست، بلکه سازمانی همواره نیازمند اهدا است گفت: استراتژی محک در جذب منابع مالی بر گروه حداکثری با مبالغ خرد است و هیچ‌گاه متکی به اشخاص یا سازمان‌های خاصی نبوده است به طوریکه تنها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰ هزار خیر در سراسر کشور به محک کمک کرده‌اند.
احمدیان اظهار کرد: خانواده محک همواره متکی به مردم توانسته این مسیر را طی کند؛ زیرساخت‌های محک در حال توسعه است تا آرزوهای بزرگ لبخندهای امیدوارانه‌ای را به لب بیماران سرطانی بیاورد.

تمام جذب منابع محک در استان‌ها صرف هزینه بیماران همان استان‌ استفاده می‌شود، احمدیان با بیان این مطلب گفت:
۴۱ بیمارستان در کشور بخش تخصصی تشخیص سرطان کودک دارد و مددکاران مادر این بیمارستان‌ها فعال هستند.
وی ادامه داد: محک، درمان در بخش خصوصی را پوشش نمی‌دهد ولی بیماران بخش خصوصی به منظور دریافت مشاوره‌های دارویی و درمانی نیز نزد ما پرونده دارند و ما نیز از این امر به دایل توسعه بانک اطلاعاتی خود استقبال می‌کنیم.

جواد میلانی مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تسکین تبریز نیز در ادامه این رویداد و نشست مشترک موسسات را به فال نیک گرفت و افزود: چهار موسسه مستقل با یک هدف مشترک و براساس اخلاق کنار هم جمع شده‌اند تا هیچ کودکی در هیچ کجای ایران احساس متفاوت بودن نداشته باشد.
وی ادامه داد: استانی شدن اتفاقی بود که توانستیم از هزینه‌های جمع آوری شده برای کودکان خود استان هزینه شود و تمرکز زدایی از آن زدوده شود.
در موسسه حمایت از کودکان سرطانی تسکین تبریز، از سال ۹۸ تا به امروز بالغ بر ۱۹۰۰ پرونده کودک مبتلا به سرطان تشکیل شده است که از این تعداد ۶۴۰ کودک قطع درمان شدند، میلانی با تاکید بر این مطلب گفت: سرطان پایان زندگی نیست بلکه ثابت شده است با برقراری به موقع چتر حمایتی مانع از تلخی‌ها شد.

محمد رضا احمدی مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان سرطانی کسا اصفهان نیز از تشکیل پرونده ۲۲۰۰ کودک مبتلا به سرطان در کسا خبر داد و افزود: موسسه کسا ۱۱۰۰ کودک در حال درمان و ۶۰۰ کودک قطع درمان دارد.

شیما شریفی مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نیز گفت: موسسه مشهد ۱۰۶۰ کودک تحت حمایت دارد و در هر ماه ۲۰ بیمار به تعداد بیماران افزوده می‌شود که با حمایت‌های محک توانستیم این آرامش را به بیماران بدهیم که از بستری تا تمام خددمات درمانی در کنار آنان هستیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43067

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.