2

کلنگ ۲ تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

  • کد خبر : 43318
  • 23 بهمن 1402 - 9:26
کلنگ ۲ تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
کلنگ زنی عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح قائم (عج) و سفیر در کمربندی جنوبی شیراز با حضور استاندار فارس و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و اصحاب رسانه به زمین زده شد.

به گزارش آونگ پرس، محمدهادی ایمانیه، در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح قائم (عج) و سفیر در کمربندی جنوبی شیراز با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز ایمنی کمربندی جنوب شهر شیراز یا بزرگراه امام خمینی (ره) است، گفت: با توافقی که بین شهرداری شیراز، اداره کل راهداری و راه و شهرسازی استان انجام شد این معضل مزمن شده قدیمی که منجر به تصادفات جرحی و‌فوتی می شد، در حال برطرف شدند است.

استاندار فارس با اشاره به کلنگ زنی ۲ تقاطع سفیر و قائم (عج) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: این پروژه با ارزش تقریبی۳۱۴ میلیارد تومان برآورد هزینه توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین اعتبار شده است.

استاندار فارس اظهار امیدواری کرد با وجود برنامه زمان بندی ۲ ساله برای بهره برداری از این پروژه با کاهش مدت زمان ۶ ماه طی زمان یک سال و نیم به بهره برداری برسد.

ایمانیه با اشاره به نقش و اهمیت این ۲ پروژه در ایمنی کمربندی جنوبی، گفت: هر زمانی که این پروژه زودتر به بهره برداری برسانیم می توانیم شاهد کاهش آمار کشته های ناشی از تصادف در این بزرگراه باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲ تقاطع قائم (عج) و سفیر همزمان آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ارزش تقریبی کل پروژه ایمنی و آسفالت و بهسازی کمربندی ۲ هزار میلیارد تومان است که با مشارکت راهداری فارس، شهرداری شیراز و راه و شهرسازی استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۶ روگذر یا تقاطع در این مسیر ۴۲ کیلومتری کمربندی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طی تفاهم نامه سه جانبه شهرداری شیراز، راهداری استان و راه و شهرسازی فارس، مسئولیت تامین ایمنی ۱۸ کیلومتر این بزرگراه بر به عهده شهرداری شیراز قرار گرفته است و مسئولیت حدود ۲۴ کیلومتر نیز بر عهده راهداری استان است.

ایمانیه با بیان اینکه وظیفه نگهداری از کمربندی برعهده راهداری است، تصریح کرد: تامین روشنایی و سایر موارد کمربندی بر عهده راهداری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره جایگزین مسیر فعلی کمربندی و احداث کمربندی شمالی شیراز افزود: کمربندی جایگزین در حال طراحی است و به فاصله ۸۵ کیلومتر از شیراز، بین خان زنیان تا کوار درنظر گرفته شده است و امیدواریم با مصوبه دولت و استفاده از ماده ۲۳ تامین اعتبار از طریق تهاتر نفت و مولد سازی برای احداث این کمربندی انجام شود چرا که هزاران میلیارد تومان هزینه این کار خواهد بود.

بر اساس این گزارش در ادامه، محمودرضا طالبان، هم گفت: کمربندی جنوبی یکی از پرترددترین محورهای کلان شهر شیراز است که به دلیل شکل گرفتن سکونت گاه‌هایی پیرامون آن هم اکنون حدود ۷۵ درصد خودروهایی که از این محور تردد می کنند، درون شهری و ۲۵ درصد برون شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: این تداخل تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور منجر به بروز تصادفات و تلفات در کمربندی شده است.

طالبان با بیان اینکه در راستای کاهش مشکلات این کمربندی توافقاتی بین شهرداری شیراز، راهداری و راه و شهرسازی انجام شده است، عنوان کرد: کمربندی جنوبی دارای ۴۲ کیلومتر طول است و براساس این توافق ۱۸ کیلومتر از کمربندی که در محدوده شهری قرار دارد و برای ایمنی سازی در اختیار شهرداری شیراز و ۲۴ کیلومتر باقیمانده در اختیار راهداری قرار گرفت و ساخت ۲ تقاطع غیرهمسطح نیز بر عهده راه و شهرسازی قرار گرفت.

طالبان اظهار کرد: طراحی ۲ تقاطع سفیر و قائم (عج) انجام و مناقصه آنها برگزار شده است و انتخاب پیمانکار صورت گرفت و طی برنامه ریزی صورت گرفته این ۲ تقاطع در مدت ۱۸ ماه ساخته می شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: ۶ تقاطع در مسیر کمربندی در سنوات در نظر گرفته شده است، که تاکنون ۲ تقاطع توسط راه و شهرسازی ساخته شده و ۲ تقاطع برعهده شهرداری شیراز بود که احداث شده است و کلنگ ۲ تقاطع دیگر توسط راه و شهرسازی به زمین زده شده است.

طالبان با بیان اینکه اینکه طراحی این ۲ تقاطع مانند تقاطع شهیدان یغمور است، گفت: این تقاطع به دلیل ارتباط شهرک های جنوبی و شمالی کمربندی، ایجاد یک رینگ، شامل یک پل سه دهانه است که تقاطع قائم (عج) چهار رمپ و سفیر سه رمپ دارد.

وی با بیان اینکه همراه با کمربندی جنوبی، رینگ دوم شهر شیراز یا همان کمربندی شمالی در کمیسیون ماده ۲۳ در حال بررسی است، تصریح کرد: کمربندی دوم شیراز حدود ۸۵ کیلومتر طول دارد که خان زنیان را به موارد متصل می شود، کمربندی شرق نیز پل فسا را به خرامه متصل می کند که چند سالی به دلیل مشارکت نیمه تمام مانده که در

حال تلاشیم تا با برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار کار آن دوباره آغاز شود و پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر ۳۵ درصد است که با شروع کار طی ۲ سال ساخته خواهد شد.

طالبان در پاسخ به این پرسش که امکان افزایش تراکم طبقات در شهرک های اطراف کمربندی وجود دارد، عنوان کرد: اساسا میانگین طبقات ما در شهر شیراز یک و نیم طبقه است که از میانگین دیگر استان ها کمتر بوده و این برای یک کلانشهر کم است و تدابیری اندیشیده است که خیلی از پهنه ها برای افزایش تراکم آورده شود، همچنین در شهرک های اطراف کمربندی این آمادگی را داریم که مواردی که شهرداری اعلام می کند در کمیسیون ماده پنج مورد ارزیابی قرار گیرد و تراکم افزایش یابد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به پل زیباشهر اشاره کرد و افزود: جلسه ای در فرمانداری برای این پل برگزار شد، طراحی این پل در آن زمان براساس ملزومات و مطالعات انجام شده است و امروز در شرکت ساخت معتقدند که تقاطع باید باز شود و مشکلی وجود ندارد، بحث های آرام سازی را با راهداری مانند نصب دوربین در حال پیگیری هستیم که تا پایان سال بازگشایی شود و بازخوردها را بررسی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: استان فارس رتبه نخست تامین زمین را در کشور کسب کرده است به طوری که حدود ۳ هزار و ۳۱ هکتار زمین تامین شده است و حدود یک هزار و ۳۳ هکتار نیز مراحل نهایی اخذ مجوزهای قانونی را بزودی دریافت می کنند و شامل ۹۷ هزار واحد پروژه است.

وی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار نفر متقاضی مسکن ۴۰ میلیون نخست آورده را واریز کردند برای حدود ۵۵ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده و ۴۸ هزار واحد در حال اجرای فنداسیون است که فنداسیون ۲۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۲۸ هزار واحد هم در حال اجرا است.

طالبان عنوان کرد: برای رفع کمبود زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شیراز چهار شهرک در حال نهایی است که ۲ شهرک طرح نهایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر پروژه های دهه فجر این اداره کل با بیان اینکه تا پایان سال ۴۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می رسد، گفت: پنج و نیم کیلومتر در محور کوار – فیروزآباد به بهره برداری رسید که هفت کیلومتر دیگر از این مسیر باقی مانده و پیمانکار در حال کار است که ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبات او است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43318

مطالب مرتبط

04مرداد
پروژه های عمرانی منطقه ۱۱ از اولیت های این منطقه است
نقش ارزنده پروژه های عمرانی منطقه ۱۱در رفاه اجتماعی

پروژه های عمرانی منطقه ۱۱ از اولیت های این منطقه است

04مرداد
برگزاری پیاده‌روی خانوادگی همزمان در ۴ منطقه شیراز
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد؛

برگزاری پیاده‌روی خانوادگی همزمان در ۴ منطقه شیراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.