0

تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید

  • کد خبر : 43395
  • 17 اردیبهشت 1403 - 14:29
تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17تا22 اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

به گزارش آونگ پرس، علی خواجه نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، از اجرای تئاتر عروسکی در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار در استان خبر داد وگفت: این تماشاخانه در راستای اجرای برنامه های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار، به اجرای نمایش می پردازد.

خواجه نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت شش روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می کند.

وی افزود: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام های الهام فرج پور و علی یدالهی، در شیراز به روی صحنه می رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است .
این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می کند، و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است؛ و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهرها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود؛ که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.