0

منزل مرحومه زهرا سعادت برای توسعه بیمارستان امیر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدیه شد

  • کد خبر : 43628
  • 20 اسفند 1402 - 17:45
منزل مرحومه زهرا سعادت برای توسعه بیمارستان امیر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدیه شد
بر اساس وصیت مرحومه زهرا سعادت، منزل وی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع به منظور گسترش و توسعه بیمارستان و ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت تحویل داده شد.

سید وحید حسینی، امروز در مراسم تجلیل از خیرین برگزیده بیمارستان آنکولوژی امیر ضمن قرائت شعری از سعدی شیرازی، گفت: ما وام دار اندیشه پاک بزرگان خود هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان خاطراتی از مرحومه سعادت، بانی بیمارستان امیر، گفت: من بسیار از این بانوی بزرگ آموختنی یاد گرفتم و بسیار دقیق رفتار می کرد.

وی با اشاره به اینکه مستاصل ترین بیماران کسانی هستند که سرطان دارند چرا که ناامیدی هم بر آنان مستولی می شود، افزود: تا هر جایی که توان داشته باشم، یاری رسان خواهم بود و هر کسی با هر اندازه کمک کند، قابل ستودن است و امیدوارم خیر و رفتار نیک همواره ادامه داشته باشد.

حسینی افزود: بیشترین مراکز درمانی شهر شیراز، خیریه است و پزشکانی که در این مراکز فعالیت می کنند هم در این کار خیر سهیم هستند و کاری که خیرین انجام می دهند، بسیار ماندگار خواهد بود و خیر و ثواب برای خیرین تا زمانی که کار خیرشان پابرجا و ماندگار باشد، حتی اگر خیر عزیز هم فوت کرده باشد، ثواب آن نوشته خواهد شد.

دکتر علی امانتی، هم گفت: خدمات شکل گرفته ماحصل نیت خیر مرحومه سعادت نسبت به بیماران داشتند و یکی از ستون های درمان بیماران سرطانی را شکل داد و روزبروز کیفیت خدمات و تعداد خدمات بیشتر می شود و همواره مرحومه سعادت بسیار حمایت داشت.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر اضافه کرد: ذوق سرشاری در مرحومه سعادت برای ارائه خدمت به بیماران دیده می شد.

وی گفت: در مدت کوتاهی که به عنوان مدیر بیمارستان منصوب شدم، بروز نگهداشتن بیمارستانی که در بعد سرطان به بیماران منطقه و کشورهای دیگر کمک می کند، بسیار سخت است و مبالغی که توسط خیرین هزینه شده است، باعث شده تا این مرکز به عنوان یک مرکز بسیار مهم و بروز محسوب شود.

دکتر امانتی اظهار کرد: توجه به بیمارستان های آنکولوژی باید مدام ادامه داشته باشد چرا که مدام موارد بیمارستانی بروز رسانی می شود و لازم است این موارد هم شکل گیرد.

وی افزود: کار کردن در محیط بیمارستانی که تک تخحصصی است و بیماران آن مداوم حضور پیدا می کنند سخت است و رابطه نزدیک بین بیماران و کادر شکل گرفته چرا که بیماران ما مدام حضور می یابند و شاید تا چند سال رفت و آمد داشته باشند.

دکتر امانتی با اشاره به اینکه در فعالیت های ما علاوه بر کار درمانی، کار پژوهشی هم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در دستور باشد، اقامتسرا هست که کانکس هایی در پشت پارکینگ قرار گرفته است و شرایط مناسبی ندارد و شرمنده همراهان هستیم.

وی گفت: ورودی بیمارستان به چشم نمی آید و لازم است روی زیباسازی محوط بیرونی بیمارستان کارهای شایسته های انجام دهیم.

به گفته امانتی، پارکینگ طبقاتی باید برای بیمارستان ساخته شود تا بیماران و همراهان آنان دغدغه پارکینگ نداشته باشند و لازم است استاندار فارس، شهرداری پای کار بیایند.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر افزود: ICU این بیمارستان غیرفعال شده بود و قابل قبول نبود که بیمارستانی با ۱۴۰ تخت مرکز مراقبت های ویژه نداشته باشد و اگر بیماری به این بخش نیازمند باشد، نمی توانست استفاده کند و پس از انتصاب من به عنوان مدیر بیمارستان، این بخش مجدد با سه تا چهار تخت راه اندازی شد.

مهدی مومن زاده هم گفت: حیات بخشی به موجودات، انسان و طبیعت از صفات الهی است و هر کسی که در عرصه درمان تلاش می کند، راه این صفت الهی را ادامه داده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس افزود: در عرصه های مختلف خیرین وجود دارند و این عرصه خیرخواهی بسیار گسترده است و امیدوارم مسیر و نیت خیر روزبروز نورانی تر و پرفروغ تر باشد.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم بر اساس وصیت مرحومه زهرا سعادت، منزل وی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع به منظور گسترش و توسعه بیمارستان و ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت تحویل داده شد، مرحومه سعادت پس از فوت فرزندش امیر حدائق که بر اثر سرطان از بین رفت، سنگ بنای بیمارستان امیر را بنا نهاد و خود او هم ۱۸ مهرماه سال جاری درگذشت.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.