0

امنیت در گرو تصمیم هوشمندانه و انتخاب افراد دغدغه مند در انتخابات است

  • کد خبر : 43689
  • 20 اردیبهشت 1403 - 16:42
امنیت در گرو تصمیم هوشمندانه و انتخاب افراد دغدغه مند در انتخابات است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت غذایی با امنیت فیزیکی، اجتماعی و مرزی با هم تنیده و امنیت اقتصادی در گرو تصمیمات هوشمندانه است و انتخاب افراد درست و دغدغه مند در میدان انتخابات است.

به گزارش آونگ پرس، ابراهیم عزیزی، در جمع اعضای تعاونی های روستایی شهرستان های شیراز و زرقان که در تعاون روستایی فارس برگزار شد، ضمن اشاره به توطئه دشمن علیه این مرز و بوم گفت: باید حواسمان با بازی های دشمن باشد، آنان می خواهند با آشفته سازی حال کشور از آب گل آلود ماهی بگیرند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنان سه راهبرد اساسی پشیمان سازی، آشفته سازی و ناامید سازی علیه ایران فعالیت می کنند و تلاش دشمن اینست اگر از پشیمان سازی موفق نبودند با آشفته سازی حال کار را پیش ببرد.
وی گفت: به هر شیوه ای متوسل می شود و می خواهد همه اتفاقات را منفی و سیاه نشان دهد و حتی یک اتفاق بسیار ساده را با بار امنیتی می خواهد از آن استفاده کند و از هر خوراکی استفاده کند.
عزیزی افزود: راهبرد دشمنان ملت ایران برای مواجه با ملت ایران پشیمان سازی، ناامیدسازی و آشفته سازی است و دشمن مدتی روی پروژه آشفته سازی کار می کرد و تلاش کرد هر فرصتی را برای ناامن سازی استفاده کند.
وی گفت: آنان از هر فرصتی برای موج سواری علیه این مردم استفاده می کنند و ترور فرماندهان مقاومت و دانشمندان و عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی را در این رابطه پیگیری کردند و مجموع اقداماتی بوده که برای مواجه با ملت عزیز ایران و محور مقاومت بوده است.
عزیزی گفت: اینها کنار هم بگذاریم تلاش برای ناامن سازی و باید برای آن تدبیر داشت و دستگاه های امنیتی با تمام تلاش سعی کردند راه به جایی نبرد.
نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه امنیتی شهدای گمنام بزرگی را تقدیم کردند و همه راهبردهای دشمن به یک شکلی با شکست خورد و از صبر راهبردی استفاده کردیم و بعد از اتفاقاتی که روی داد وقتی عملیات وعده صادق انجام شد، فهمیدند روی وعده خودمان که ظهور و اراده ملت است، می ایستیم.
وی گفت: با تمام توان در حال مقابله می کنیم بخشی از ناامنی ما اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بخشی از آن در حوزه امنیت قضایی است، این کار بخش اقتصادی، اداری، تعاونی و بخش های دیگر جامعه است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعاونی ها در تامین امنیت مسئولیت و در تامین امنیت همان اندازه که نیروهای امنیتی و نظامی حضور دارند، باید فعال باشند، هر فردی از ما به فراخور مسئولیتی که داریم در تامین امنیت فعال موثر هستیم، امروز یک کشاورز اگر محصولش روی زمین بماند.
وی گفت: اگر نتوانیم آب و کود را به موقع برسانیم کشاورز ناامید می شود و این هم نوعی بازی در زمین دشمن است و برخی از ما فکر می کنیم وظیفه ای در مقابل امنیت غذایی، اقتصادی و غیره نداریم.
عزیزی گفت: نقش تعاونی روستایی در مقابله به سه راهبرد دشمن، نقش مهمی است و شما حلقه واسط بین مردم و مدیریت اجرایی هستید از این رو نقش تعاونی ها بسیار نقش مهمی محسوب می شود.
وی گفت: اگر فکر می کنیم کسی از مریخ می آید مشکل را رفع می کند اشتباه است و اینکه بنشینیم نقش خود را ایفا نکنیم و دنبال دیگری باشیم انجام شدنی نیست و تعاونی در یک روستا می تواند در معادلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی موثر باشد و باید نقش را بپذیریم و نقش خود را ایفا کنیم.
عزیزی با اشاره به اینکه برای رسیدن به امنیت غذا و ارتقا سهم تعاونی ها باید سهم تعاونی ها ارتقا دهیم و در برنامه هفتم سهم ارتقا پیدا کرده است، تاکید کرد: شعار سال یعنی نقشه راه، اگر تعاونی ها وسط نیایند مشارکت مردم چه معنی خواهد داشت؟ از این رو باید بدانیم عمران و آبادانی روستا امری حیاتی است و شهر نشینی مشکل ما را حل نمی کند شهر نشینی مصرف گرایی و آبادانی روستا به شغل است.
وی گفت: من باور دارم مشکل شهرها را حل کنیم باید مشکل روستا را حل کنیم با حل کردن مشکلات روستا باعث مهاجرت معکوس و باعث می شود جوان ما در روستا فعالیت کند و برای چی شهری که گنجایش بیش از یک میلیون نفر را ندارد بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت داشته باشد چون زیرساخت روستا را فراهم نکرده ایم.
عزیزی افزود: یک مشکل بزرگ اینست که دولت ها تصدی گری می کنند و مجلس انگیزه دارد که کارها را از دولت بگیرد و به مردم واگذار کند.
وی گفت: در برنامه هفتم مقرر شده که سازمان عمران و توسعه روستا و عشایر شکل گیرد و بخش بدنه اصلی آن از تعاون روستایی است و باید همه اداره عشایر و تعاون روستایی را ذیل این سازمان تعریف می شود.

عزیزی اظهار کرد: امنیت غذایی با امنیت فیزیکی، اجتماعی و مرزی با هم تنیده و امنیت اقتصادی در گرو تصمیمات هوشمندانه است و انتخاب افراد درست و دغدغه مند در میدان انتخابات است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزوذ: وقتی ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰ نفر برای ۱۱ قلم کالای به اصطلاح اساسی می دهند باید دید چه تصمیمی پیش آن بوده است.
وی با اشاره به اینکه کسری بودجه یعنی استقراض، اظهار کرد: ما در مجلس یازدهم جلوی استقراض دولت را گرفته ایم و جمع آوری ۶ هزار تریلیون نقدینگی و جلوگیری از چاپ اوراق از دیگر کارهای مجلس یازدهم بود و در یک کلام اوراق فروشی را اوراق کردیم.
عزیزی افزود: جلوگیری از چاپ پول بدون پشتوانه و دست نکردن در جیب سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی ها کارهای درستی است که در مجلس در حال انجام است ولی زمان بر است.
وی، نجات کشور را در توجه به روستاها دانست و یادآور شد: صنایع تبدیلی کوچک در روستاها باید راه اندازی شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.