0

کلاهبرداری با برداشت غیرمجاز از کالابرگ الکترونیکی؛ شهروندان مراقب باشند

  • کد خبر : 43701
  • 24 اسفند 1402 - 21:27
کلاهبرداری با برداشت غیرمجاز از کالابرگ الکترونیکی؛ شهروندان مراقب باشند
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد تا مراقب کلاهبرداری به روش دریافت غیرمجاز از کالا برگ الکترونیکی باشند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد تا مراقب کلاهبرداری به روش دریافت غیرمجاز از کالا برگ الکترونیکی باشند.

سرهنگ عبداله چولکی در توضیح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در یکی از استان‌های مرکزی کشور مبنی بر اینکه افرادی با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر اقدام به دریافت اقلام مربوط به کالابرگ الکترونیک آن‌ها کرده اند. کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری بلافاصله پیگیری این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا افزود: بلافاصله با بررسی میدانی توسط کارآگاهان محرز شد با استفاده متقلبانه از کارت عابر بانک منقضی شده سرپرست خانوار، با کالا برگ الکترونیک متعلق به افراد، خرید شده است.

سرهنگ چولکی گفت: لذا موضوع از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیری، مشخص شد؛ تعداد ۹۰ نفر از شهروندان به اداره کل مربوطه مراجعه و برداشت غیرمجاز از اعتبار یارانه خویش را گزارش کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری پرونده، با انجام اقدامات اطلاعاتی یک نفر متهم به هویت معلوم شناسایی، دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعداد ۵۵۰ عدد کارت عابر بانک اشخاص غیر که همگی منقضی و باطل شده بودند را کشف و ضبط کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا عنوان کرد: در تحقیقات انجام شده متهم اعتراف کرد از کارت‌های عابر بانک باطله سرپرست خانوار، و با همکاری یکی از کارکنان فروشگاه به هویت معلوم از حساب یارانه افراد خرید اعتباری انجام داده و در بازار با قیمت پایین‌تر به فروش رسانده اند.

سرهنگ چولکی افزود: در نهایت با هماهنگی مرجع قضایی مربوطه، کارمند فروشگاه نیز دستگیر و هر دو متهم با قرار صادره روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هرچند هرگونه خلاء بلافاصله به سازمان مربوطه اعلام و در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع می‌شود لیکن شهروندان محترم توجه داشته باشند برای پیشگیری از تکرار موارد مشابه نیاز به همکاری و هشیاری آن‌ها است.

وی به شهروندان هشدار داد: بلافاصله بعد از منقضی شدن کارت عابربانک به نحوی آن را امحا تا از آن سوء استفاده نشود و از واگذاری هرگونه مدارک و کارت‌های بانکی به دیگران خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.