1

فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی رتبه اول کشور را در مهر اصالت داراست

  • کد خبر : 43929
  • 06 فروردین 1403 - 22:03
فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی رتبه اول کشور را در مهر اصالت داراست
مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور افزود: در حال حاضر ۳۸۹ اثر شاخص فارس دارای مهر اصالت است و این استان رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

محمدحسین عسکرپور در حاشیه بازدید ش از خانه تاریخی سعادت افزود: خوشبختانه دستور و تاکید مهندس ضرغامی مبنی بر برپایی نمایشگاه های صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان، در استان فارس به نحو شایسته ای انجام شده است.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور از مدیریت بسیار خوب میراث فرهنگی فارس در برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی قدرانی کرد و گفت: در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان فارس به ویژه مجموعه های فرهنگی و تاریخی حافظیه و سعدیه و میراث جهانی تخت جمشید این نمایشگاه ها و بازارچه های نوروزی برپاشده اند که با استقبال گسترده گردشگران نیز مواجهه است.

وی افزود: در این استان طرح کارگاه گردی نوروزی هم اجرا شده که نه تنها مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته بلکه جز طراح های موفق به شمار می آید.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور با مثبت ارزیابی کردن برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در استان فارس گفت: این استان از نظرکمی و کیفی در برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های نوروزی صنایع دستی اقدامات مناسبی انجام داده و نمره قبولی گرفت.

عسکرپور در مورد اجرای این طرح گفت: در این طرح گردشگران و مسافران نوروزی از نزدیک به تولیدات زنده انواع محصولات دست ساز هنرمندان آشنا و به خرید محصولات و حتی ساخت و تولید آن هم ترغیب می شوند.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور افزود: اکثر مردم صنایع دستی و هنرهای سنتی را با سفال می شناسند و بی تردید فعالیت این کارگاه ها کمک می کند که تمامی اقشار مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.

عسکرپور در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ۷۲۷ کارگاه برای این اجرای این طرح در کشور اعلام آمادگی کردند، افزود: در استان فارس پنج کارگاه به صورت مجموعه فعال شده و پذیرای مسافران نورزی است.

وی به بازدیدش از خانه تاریخی سعادت به عنوان یکی از این کارگاه ها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در خانه سعادت بیش از ۱۰ هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول کارند و مسافران نوروزی با ورود به این خانه می توانند از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور افزود: در حال حاضر ۳۸۹ اثر شاخص فارس دارای مهر اصالت است و این استان رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خوشبختاته امسال فارس حائز رتبه برتر در کسب ۱۳۷ مهر اصالت صنایع دستی شد که این استان در جشنواره فجر صنایع دستی امسال نیز رتبه برتر را از آن خود کرد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43929

مطالب مرتبط

31فروردین
موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.