1

اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر

  • کد خبر : 43975
  • 10 فروردین 1403 - 18:49
اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: تولید گوشت قرمز ، رونق گردشگری ، عرضه صنایع دستی و توسعه کشت گیاهان دارویی چهار راهبرد مهم برای بهبود کیفیت زندگی عشایر است.

به گزارش آونگ پرس ، رئیس سازمان امور عشایر کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نوروزگا‌های عشایری شهرستان کوه‌چنار گفت: امسال، سازمان امور عشایر ایران ، چهار راهبرد را در پیش دارد که متناسب با زیست بوم هر استان اولویت بندی و  عملیاتی می‌شود.

نادری افزود: موضوع تولید گوشت قرمز اولویت اول ما و دومین راهبرد هم موضوع گردشگری و زیست بوم‌هایی است که عشایر در آن مستقر هستند.

وی با بیان این که یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور ما عشایر هستند، گفت: متناسب با استان‌هایی که صنایع مختلف دارند به عنوان سومین راهبرد برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: با استان‌هایی که عشایر در موضوع دارو‌های گیاهی دارای ظرفیت هستند کمک می‌کنیم با هماهنگی ادارات کل استان‌ها و اهدای تسهیلات و سایر راهبرد‌هایی که داریم این کار هم عملیاتی شود.
نادری هدف از اجرای این برنامه ها را  رونق اقتصادی و کمک به  زندگی عشایر  اعلام کرد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور  تاکید کرد:  باید از ظرفیت نوروزگاه ها برای عرضه مستقیم و بی واسطه و فروش محصولات  عشایر استفاده کرد.

نادری افزود: نوروز‌گا‌ها مراکز عرضه مستقیم کالا‌های کشاورزی و عشایری است که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.