1

فارس میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور / صعود فرهنگیان ۸ استان همجوار فارس به قله بل شهرستان اقلید

  • کد خبر : 44185
  • 27 فروردین 1403 - 19:59
فارس میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور / صعود فرهنگیان ۸ استان همجوار فارس به قله بل شهرستان اقلید
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه جشنواره و مسابقات ورزشی دوره ی ابتدایی، متوسطه استان فارس و فرهنگیان سراسر کشور در شیراز و سایر شهرهای استان برگزار خواهد شد.

به گزارش آونگ پرس، سید کاظم حسینی در ششمین جلسه شورای ورزش مدارس استان گفت: شورای ورزش مدارس به منظور زمینه سازی تحقق اهداف ساحت های نظام تعلیم و تربیت به ویژه تربیت زیستی و بدنی شکل گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هدف از برگزاری منظم این جلسات، الهام گرفتن از مفاد مرتبط سند تحول، برنامه های پنج ساله توسعه و سیاست های کلی نظام در حوزه تربیت بدنی و ورزش در راستای رشد و اعتلای تربیت بدنی و ورزش در بین دانش آموزان است.
حسینی گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه جشنواره و مسابقات ورزشی دوره ی ابتدایی، متوسطه استان فارس و فرهنگیان سراسر کشور در شیراز و سایر شهرهای استان برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: به همین مناسبت همایش کوهپیمایی فرهنگیان و صعود به قله بل واقع در شهرستان اقلید با حضور فرهنگیان ۸ استان همجوار در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مسابقات ورزشی مرحله کشوری فرهنگیان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بخش آقایان در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و کوهپیمایی و در بخش بانوان در رشته های والیبال، تنیس روی میز و کوهپیمایی با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ فرهنگی در قالب ۲۶۶ تیم، نیمه دوم خرداد ماه به میزبانی شیراز برگزار می شود.
ابوذر زیدآبادی نژاد تاکید کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزی با حضور ۵ هزار و ۹۶۹ دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب ۶۳۹ تیم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دانش آموزان دوره ی ابتدایی در رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، دو و میدانی، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، ژیمناستیک، طناب زنی، بازی های فکری، جشنواره پدر و پسر/ مادر و دختر و مرشد خوانی و زورخانه ای(ویژه پسران) و دانش آموزان متوسطه اول در رشته های شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک، بازی های فکری و کشتی آزاد و فرنگی(ویژه پسران) به رقابت خواهند پرداخت.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این مسابقات به میزبانی ۱۹ منطقه و شهرستان(نواحی چهارگانه شیراز، اقلید، جهرم، لارستان، فیروزآباد، خرم بید، مرودشت، بیضا، سپیدان، بختگان، نی ریز، فسا، کازرون، آباده، عشایری و مجموعه های ورزشی اداره کل) برگزار می شود.
زیدآبادی نژاد افزود: تیم های منتخب فرهنگیان و دانش آموزی پس از برگزاری اردوی انتخابی به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار می گردد اعزام می شوند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.