1

توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس

  • کد خبر : 44286
  • 30 فروردین 1403 - 16:14
توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
خدمات نوین و پیشرفته از جمله آزمایش‌های سلولی و مولکولی در آزمایشگاه‌های فارس به بیماران ارائه می‌شود.

به گزارش آونگ پرس ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در مصاحبه با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی گفت: در حال حاضر در بخش درمان استان فارس حدود ۳۳۰ آزمایشگاه تشخیص بالینی خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.
دکتر مهرداد شریفی افزود: پارسال حدود ۲۹ میلیون مورد خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی استان فارس ارائه شده است که این آمار نشان از توسعه کمی خدمات آزمایشگاهی دارد.

وی افزود: درکنار توسعه کمی خدمات آزمایشگاهی، کیفیت این خدمات هم افزایش یافته است و خدمات نوین و پیشرفته از جمله آزمایش‌های سلولی و مولکولی که نیاز به فناوری پیشرفته دارند در آزمایشگاه تعدادی از بیمارستان‌های دانشگاهی استان در حال ارائه است.
وی افزود: با توجه به اینکه استان فارس و شهر شیراز قطب گردشگری سلامت است و از آنجا که کشور‌های حاشیه خلیج فارس امکان انجام برخی آزمایش‌های فوق تخصصی را ندارند و بیماران یا نمونه‌های آنها را به کشور‌های اروپایی ارسال می‌کنند، بسته خدمات آزمایشگاهی در شهر شیراز برای گردشگران سلامت آماده شده است.
دکتر شریفی افزود: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در تشخیص‌های آزمایشگاهی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
امروز، ۳۰ فروردین، زاد روز حکیم جرجانی به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نام گرفته است.
زین‌الدین ابوالفضائل اسماعیل بن حسین جرجانی معروف به سید اسماعیل و ملقب به حکیم جرجانی در سال ۴۳۴ هجری قمری در شهر گرگان چشم به جهان گشود و در زمینه طب و پزشکی تحصیل کرد. تألیف ذخیره خوارزمشاهی که شامل مهمترین مباحث و مطالب پزشکی به صورتی جامع و قابل فهم است موجب شد تا حکیم جرجانی مکتب ملی فارسی نویسی را بنیان گذاری کند. تحقیقات گسترده این حکیم درباره خون و مایعات بدن در راستای تشخیص انواع بیماری‌ها، سالروز تولد او را در تقویم ایران به روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی اختصاص داد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.