1
مسوولان قضایی و آب منطقه‌ای فارس استان فارس تأکید کردند:

برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیر مجاز در بند بهرام سد ملاصدرا

  • کد خبر : 44345
  • 04 اردیبهشت 1403 - 21:58
برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب  غیر مجاز در  بند بهرام سد  ملاصدرا
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت :با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می شود.

به گزارش آونگ پرس ، جلسه هماهنگی رفع تصرف اراضی ملی سد ملاصدرا و پیشگیری از استقرار موتور پمپ های غیر مجاز با حضور مسوولان قضایی و مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد.

کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نشست طی سخنانی ضمن تشکر از قوه قضاییه، نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی استان در راستای اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا گفت :ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده یکایک ما می باشد. لذا همه هم و غم خود را بایستی در حفاظت از این منابع بکار گیریم.
عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد :میانگین بارش استان فارس تا صبح امروز ۱۹۴ میلیمتر می باشد که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد . لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت های این شرکت می باشد .

شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید نیز در سخنانی از هر گونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان بویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تامین اعلام آمادگی کرد.

ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این نشست گفت: شرکت آب منطقه ای بخصوص در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۲ توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب بخصوص انسداد چاههای غیر مجاز قدم های مثبتی بردارد . انسداد تعداد ۲ هزار و ۷۸۹ حلقه چاه غیر مجاز آنهم در سال ۱۴۰۲ قابل تقدیر است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می شود.

در پایان جلسه سایر حضار اظهار نظر کرده و همگی بر صیانت و حفاظت از منابع آب و نیز اراضی ملی تاکید کردند.
گشت زنی مشترک ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و گروههای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای فارس با مساعدت نیروی انتظامی و همچنین تهیه گزارش تخلف و ارسال به محاکم قضایی و نیز ممانعت از سوخت رسانی احتمالی به دستگاههای موتورپمپ غیر مجاز از دیگر تصمیمات جلسه بود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.