0

انتظار ۹ ساله اعزام زوار عمره مفرده از فرودگاه شیراز پایان یافت

  • کد خبر : 44658
  • 12 اردیبهشت 1403 - 19:44
انتظار ۹ ساله اعزام زوار عمره مفرده از فرودگاه شیراز پایان یافت
مدیر حج و زیارت فارس با اشاره به اینکه 250 نفر از زوار از سه استان به مدینه منوره اعزام شدند، گفت: انتظار ۹ ساله اعزام زوار عمره مفرده از فرودگاه شیراز پایان یافت.

به گزارش اونگ پرس، علیرضا زینلی گفت: با لطف و عنایت پروردگار و با پیگیری استاندار، مدیران ارشد استان، مدیر کل فرودگاه های استان و کمک دوستان در حج و زیارت، بعد از حدود ۹ سال تعطیلی عمره مفرده با پیگیری هایی که صورت گرفت، پرواز عمره مفرده از شیراز از سرگرفته شد.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: امروز ۲۵۰ نفر از زوار ایرانی، تحت عنوان کاروان های «حرم تا حرم» از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به سمت فرودگاه مدینه منوره اعزام خواهند شد، در این پرواز سه کاروان ۸۵ نفره که مربوط به استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است که خوشبختانه محوریت این پروازها فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز است.

زینلی درباره مدت این سفر گفت: مدت سفر این عزیزان ۱۰ روز خواهد بود، پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه مکرمه خواهند بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: بعد از عملیات حج تمتع، با پیگیری که صورت گرفته سفرها را به اثبات عالیه به صورت مستمر باشد و استمرار داشته باشد، تا مردم عزیز بتوانند به این سفر مشرف شوند.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: در بحث حج تمتع امسال دارای ۲۴ کاروان در قالب سه هزار و ۲۵۰ نفر زائر از فارس اعزام خواهند شد و پروازهای ما از نیمه اول خرداد ماه از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به سمت فرودگاه مدینه خواهد بود و امسال مانند سال گذشته یک کاروان از استان کهکیلویه بویراحمد به ظرفیت ۱۲۰ نفر مهمان استان فارس است که از این فرودگاه اعزام خواهند شد.

وی در ادامه درباره مدت زمان سفر حج تمتع گفت: مدت سفر این ها هم حدود میانگین سفرهای کل کشور ۳۳ روز خواهد بود که تمامی زائرین اول به سفر مدینه و بعد به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

زینلی خاطر نشان شد: کوچکترین زائر سفر حج تمتع از فارس، ۱۱ سال دارد و بزرگ ترین زائر ۹۲ سال دارد.

وی گفت: با توجه به استقبال هم استانی های عزیز از سفر به عتبات عالیات سفرهای ما از استان های همجوار انجام می شد که به لطف پروردگار و پیگیری از استاندار فارس، مسئولان ارشد استان، مسئولان فرودگاه و همکاران در حج و زیارت هفته ای، سه پرواز از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سمت نجف اشرف انجام می شود که جای قدردانی دارد.

وی گفت: سفرهای زیارتی به عتبات عالیات به صورت زمینی هم انجام می شود و هم استانی های عزیز برای ثبت نام به دفاتر و شرکت های زیارتی در سطح استان فارس مراجعه کنند، مدت زمان مدت رفت، اقامت و برگشت، هشت روز است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44658

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.