1
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس خبر داد:

نصب پنل‌های خورشیدی بر روی ساختمان مرکزی، گامی در راستای مدیریت سبز

  • کد خبر : 44718
  • 16 اردیبهشت 1403 - 16:20
نصب پنل‌های خورشیدی بر روی ساختمان مرکزی، گامی در راستای مدیریت سبز
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس، از نصب ۲۰ کیلووات پنل خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان مرکزی این شرکت خبر داد.

به گزارش آونگ پرس ، محمد حبیب آگهی، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس، از نصب ۲۰ کیلووات پنل خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان مرکزی این شرکت خبر داد و گفت: در راستای اجرای دستورالعمل مدیریت سبز در شرکت و تکلیف وزارت نیرو به مشترکین مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری جهت تامین ۲۰ درصد مصرف برق از انرژی‌های تجدیدپذیر از ابتدای سال ۱۴۰۳ ، از سال گذشته با پیگیری دفتر خدمات مشترکین و مدیریت مصرف و موافقت مدیریت محترم عامل، جهت نصب ۲۰ کیلووات پنل خورشیدی بر روی ضلع غربی پشت بام ساختمان مرکزی، فرایند اجرای پروژه با مدیریت و شایسته معاونت طرح و توسعه شروع و پس از انتخاب مشاور و انجام مطالعات فنی عملیات اجرایی انجام گردید.
وی با بیان اینکه کل هزینه سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان است، افزود: ظرفیت منصوبه ۲۰ کیلووات (۲ رشته ۱۰ کیلوواتی) است و در سال ، ۳۷ هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید خواهد کرد.
حبیب آگهی در ادامه فضای اشغال شده توسط این پنل را ۶۴ مترمربع عنوان کرد و افزود: نوع پنل ها مونو کریستال با راندمان ۲۱.۵ درصد است.
در ادامه سیاوش چتر سیماب، مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد شرکت برق منطقه‌ای فارس میزان صرفه‌جویی سوخت این پنل در سال را، معادل ۱۱ هزار و ۳۴۰ لیتر نفت گاز یا ۹ هزار ۴۵۰ مترمکعب گاز اعلام کرد و افزود: میزان صرفه‌جویی در مصرف آب نیروگاهی ۱۰۰۰۰ لیتر است.
وی میزان عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای این پنل را در سال ۲۴ تن برشمرد و اظهار کرد: مدت زمان اجرای پروژه شامل خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی ۵ ماه بوده است.
از مزایای این پروژه آثار مطلوب زیست محیطی است که چتر سیماب به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به موارد گفته شده، آثار اجتماعی آن در جامعه از جنبه فرهنگ‌سازی برای سایر دستگاه‌های اجرایی و ارباب رجوع و همچنین تامین مطمین برق در تابستان و عمل به تکالیف ابلاغی وزارت نیرو است.
در پایان حبیب آگهی از زحمات آقایان مهدی توکلی معاون طرح و توسعه، سهراب حیدری، مهرداد کشاورز و مهرداد کشکولی کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای فارس تشکر و قدردانی کرد.
لازم به ذکر است که پیش از این، به همت دفتر خدمات مشترکین و مدیریت مصرف و در راستای دستورالعمل مدیریت سبز نصب آبگرمکن خورشیدی به عنوان پیش گرمکن موتورخانه ساختمان مرکزی و همچنین هوشمندسازی موتورخانه اجرا گردیده بود که تاثیر ۳۰ درصدی در کاهش مصرف گاز به دنبال داشته، همچنین برای سایر ساختمان‌های شرکت، برنامه تامین برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار برنامه مدیریت سبز شرکت قرار دارد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44718

برچسب ها

مطالب مرتبط

07بهمن
احداث ۳ شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

احداث ۳ شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در فارس

07آبان
توزیع پنل های خورشیدی بین عشایر
مدیر کل امور عشایر فارس خبرداد

توزیع پنل های خورشیدی بین عشایر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.