0

جزئیات انتخابات مرحله دوم مجلس؛ افرادی که می‌توانند برای مرحله دوم انتخابات رای دهند

  • کد خبر : 44785
  • 18 اردیبهشت 1403 - 0:40
جزئیات انتخابات مرحله دوم مجلس؛ افرادی که  می‌توانند برای مرحله دوم انتخابات رای دهند
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: کسانی در مرحله دوم می توانند رای بدهند که یا در هیچ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در مرحله اول رای نداده باشند و یا در مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند.

به گزارش آونگ پرس، اسماعیل قزل سفلی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه سلامت انتخابات همه تلاش ها در حوزه اجرا بر این بود که شائبه طرفداری از فردی هم وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات فارس با اشاره به اینکه انتخابات دور اول به خوبی با صحت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: ۸۰۰ حمله سایبری نشان از فعالیت دشمن داشت که خوشبختانه با اقدامات مناسب به پایان رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: یکی از مهمترین راهبردهای ما در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، تلاش برای رفع نارضایتی است و در سال گذشته بیش از ۱۳۰ مورد که در حوزه های مختلف بود با کمک همه دستگاه ها و مردم تلاش شد تا مرتفع شود و در مسیر منطقعی حل مسئله قرار بگیرد.

قزل سفلی افزود: مرحله دوم مهمتر از مرحله اول است و در مرحله اول نامزدها زیاد و حساسیت ها کمتر بود و این مرحله برعکس هست و نامزدها کم و حساسیت ها زیاد است و از روز ۱۲ اسفند مقدمات خوبی فراهم کردیم.

وی گفت: در ۲ حوزه برای تعیین سه کرسی، ۶ نفر به رقابت می پردازند، که در حوزه انتخابیه شیراز، زرقان و همچنین مردوشت، ارسنجان و پاسارگاد مرحله دوم اجرا می شود و ۸۲۰ شعب اخذ رای در این ۲ حوزه انتخابیه وجود دارد که ۴۹۷ شعبه در شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه در مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد قرار گرفته است.

قزل سفلی اظهار کرد: ۱۳ هیئت اجرایی تشکیل شده است و ۲ هیئت در حوزه های اصلی و ۱۱ حوزه در حوزه های فرعی هستند.

وی گفت: عوامل اجرایی شعب، ۲۷ هزار نفر در مرحله دوم شامل ناظرین، عوامل اجرایی، بازرسین و عوامل تامین کننده شعب مشخص شده است.

قزل سفلی گفت: ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه سیار شهری و روستایی است.

وی از در نظر گرفتن ۳۵ هزار مترمربع محل نصب تراکت و پوستر انتخاباتی برای استفاده نامزدهای انتخاباتی خبر داد و گفت: در حوزه آموزش در ۲ بخش آموزش عوامل اجرایی و هماهنگی هایی که باید انجام می دادیم، آموزش ها از سر گرفته شد و دیروز و امروز بخش پایانی آموزش در حال اجراست و از آنجا که در شیراز و زرقان انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود برنامه ریزی آموزش شکل گرفته است.

قزل سفلی گفت: برای هر شعبه ۲ تا سه صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم و به ازای هر شعبه یک مرکز صندوق پشتیبان واکنش سریع، در نظر گرفته ایم.

وی گفت: پیش بینی لازم برای رای گیری دستی در نظر گرفته ایم که به صورت پشتیبان این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

قزل سفلی اضافه کرد: در بحث اعلام نتایج هم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در کوتاه ترین زمان خواهیم داشت.

وی گفت: کسانی در مرحله دوم می توانند رای بدهند که یا در هیچ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در مرحله اول رای نداده باشند و یا در مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند.

قزل سفلی گفت: در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ۳۰۷ هزار نفر و در شیراز و زرقان یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر واجدین شرایط هستند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.