0
مدیر کل آموزش و پرورش فارس

تعلیم و تربیت، بنیان و اساس ارتقای نسل‌هاست

  • کد خبر : 44793
  • 18 اردیبهشت 1403 - 18:32
تعلیم و تربیت، بنیان و اساس ارتقای نسل‌هاست
فرشید قاسمی در مراسم جشن سپاس که در اداره آموش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزار شد، تعلیم و تربیت را بنیان و اساس ارتقای نسل‌ها دانست.

به گزارش آونگ پرس، قاسمی ضمن تبریک روز و هفته معلم و گرامیداشت یاد استاد مطهری به عنوان یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشرفته‌ترین متفکران در زمینه گسترش فکر در جهان بود گفت: غیرت، تلاش، ادب، آگاهی و فرهیختگی خصلت معلم‌هاست. معلمان بر جهالت و نادانی تاخته و کاخی از علم و ادب و دانایی برافراشته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: معلم‌ها، آرام آرام، فراگیران را با پیام‌های توحید و یگانگی، شجاعت و حق‌جویی، فکوری، فداکاری و انسانیت آشنا می‌کنند. بدون شک، تعلیم و تربیت بنیان و اساس ارتقای یک نسل است و می‌تواند باعث رشد فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بشود. اگر قرار است قانون، انضباط، اقتصاد و اشتغال توسعه پیدا کند باید به تعلیم و تربیت توجه شود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: می‌گویند درس خوب معلم از چشمان شاگردانش قابل‌درک است اما موفقیت‌آمیز بودن کار معلم از رفتار شاگردانش مشخص است. معلم دانا، به‌طور مستمر به فکر پیشرفت است و تلاش برای پیشرفت بدون شناخت خود مانند تقلا کردن در یک قایق در حال غرق شدن است.

او خطاب به معلمان و دانش‌آموزان گفت: شما دائم در تلاش هستید تا به خودشناسی برسید اما این کار تتنها با تکیه بر خودتان انجام نمی‌شود؛ در خودشناسی، دو نوع شکاف عینی و ذهنی وجود دارد و شکاف ذهنی چالش برانگیز‌تر است به همین دلیل می‌گویند معلمان باید یک «آن» دیگر نیز داشته باشند که همان روابط انسانی مناسب است. معلم‌ها خودانگیخته به شخصیت دیگران احترام می‌گذارند چون متوجه تفاوت‌های فردی هستند. آنها خودانگیخته نگرش مثبت ایجاد و موقعیت دیگران را درک می‌کنند.

قاسمی گفت: معلمان بانک احساسی قوی دارند یعنی امانت‌دار، واژه‌پرداز و صمیمی هستند. ازمعدود انسان‌هایی هستند که پنج نوع انرژی معنوی، احساسی، ذهنی، فیزیکی و محیطی را ساطع می کنند و صد البته با این توصیف، معلمان قوی می‌توانند ایران قوی را بسازند و با ایجاد ایمان و باور، شادی و امید، انگیزه، خود‌تنظیمی و خود‌مدیریتی در فراگیران و با بالا بردن مهارت‌های شناختی و فراشناختی در ساخت ایران قوی، نقش بی‌بدیلی داشته باشند.

در مراسم جشن سپاس که با حضور جعفر قادری و روح‌الله نجابت نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و لطف‌الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز برگزار شد، از فرهنگیان مقام‌آور ناحیه سه شیراز تقدیر به‌عمل آمد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.