0

صیاد بره وحشی در اقلید به دام افتاد

  • کد خبر : 44855
  • 20 اردیبهشت 1403 - 12:50
صیاد بره وحشی در اقلید به دام افتاد
یک نفر متخلف زیست محیطی به جرم زنده گیری یک بره وحشی در شهرستان اقلید توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

به گزارش آونگ پرس، علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید با تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت : در منطقه شکار ممنوع بصیران یک نفر متخلف به جرم زنده گیری یک فرد بره وحشی دستگیر شد ، ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با گشت و کنترل منظم در منطقه شکار ممنوع بصیران بر همه جوانب و رفت و آمدها در این منطقه نظارت دارند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید در این زمینه افزود: پرونده این متخلف در مراجع قضایی شهرستان درحال رسیدگی است
. وی، با هشدار نسبت به آسیب های وارده به محیط زیست بر اثر شکار و صید بی رویه گفت: محیط زیست در معرض آسیب قرار دارد موضوعی که اگر ادامه یابد به معنی نابودی حیات وحش است از این رو خودداری از وارد کردن آسیب به حیات وحش یک ضرورت محسوب می شود. مهندس نجاتی در ادامه گفت: شکار بی رویه، صید خارج از ضابطه، سوزاندن و قطع درختان برای تهیه زغال و هیزم، قطع درختان برای تولید الوار و مصالح ساختمانی و صنعتی و گسترش بی‌رویه شهرها و کارخانه‌ها از اصلی ترین عوامل نابودی و تخریب زیست بوم ها است.
این مقام مسوول اضافه کرد : شکارچیان غیرمجاز از جمله آفت های حیات وحش به شمار می روند که زیست بوم را با خطر جدی روبرو ساخته و لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره این حوزه وارد کرده اند.
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید یاد آور شد: مردم هر گونه تخلف زیست محیطی در حوزه شهرستان اقلید را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.