1

آغاز فرآیند دور دوم انتخابات مجلس برای تعیین ۳ نماینده از استان فارس

  • کد خبر : 44873
  • 21 اردیبهشت 1403 - 9:10
آغاز فرآیند دور دوم انتخابات مجلس برای تعیین ۳ نماینده از استان فارس

به گزارش آونگ پرس، ساعت ۸ صبح امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه فرآیند رای گیری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است. مرحله دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیک در ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه فارس در حال […]

به گزارش آونگ پرس، ساعت ۸ صبح امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه فرآیند رای گیری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است.

مرحله دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیک در ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه فارس در حال برگزاری است.

استاندار فارس در شعبه اخذ رای حرم مطهر شاهچراغ (ع)گفت: تعیین سرنوشت به خود مدم واگذارشده که باید از این حق برای تعیین سرنوشت‌کشور خود استفاده کنیم و حاضر نیستیم حق به دیگران واگذار کنیم.

دکتر محمد هادی ایمانیه اضافه کرد: حضور مردم در ساعات اولیه قابل تقدیر است و امیدوارم تا پایان حضور پررنگ داشته باشند.

وی افزود: شهروندان باید به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند و در انتخابات نیز همانند عبادت خداوند متعال باید در سبقت بگیریم و هر چه سریعتر مثل نماز اول وقت انجام شود.

استاندار فارس اظهار داشت: نمایندگانی که انتخاب می شوند تفاوتی با نمایندگان دور اول ندارد و این نمایندگان هر چه رای بالاتری داشته باشند با قدرت بیشتری می توانند کار کنند.

انتخابات مرحله اول را تکمیل کنید

دکتر قزل سفلی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در کفتگو با خبرنگاران با اشاره به ازدحام جمعیت در ساعات اولیه آغاز رای گیری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: ۸۲۰ شعبه در فارس فعال هستند که شامل ۴۹۰ شعبه در شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه در ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت که ۶۲۹ ثابت شهری و روستایی ۱۹۱ شعبه سیار شهری و روستایی است همگی آماده اخذ آرا هستند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مرحله دوم تصریح کرد: باید انتخاب قبل خود را مجددا تکمیل کنیم.

قزل سفلی اضافه کرد: انتخابات امروز تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و برای هر شعبه سه صندوق الکترونیک پیش بینی شده است که تا ساعت شش عصر ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات استان فارس با تاکید بر اینکه مردم حضور در پای صندوق رای را به ساعات پایانی نیندازند افزود: در پنج شهرستان و هشت بخش راس ساعت هشت صبح صد درصد شعب با تلاش همکاران فعال شد و برابر گزارشات دریافت شده انتخابات شیراز و‌زرقان تمام الکترونیکی است مشکل فنی وجود ندارد.

قزل سفلی افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می شود.

اهمیت دور دوم انتخابات  همچون دور اول 

در ادامه  حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در چند روزه گذشته فرآیند انتخابات کاملا رصد شده است افزود:از صبح امروز تاکنون حضور مردم در شعب اخذ رای نشان از مشارکت بالا دارد.

وی ادامه داد: فرآیند برگزاری انتخابات در حوزه های مختلف آغاز شده است و بدون کمترین مشکل در حال برگزاری است.

رییس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: مردم اهمیت دور دوم انتخابات را همچون دور اول بدانند و نمایندگانی با درصد بالا انتخاب کنند تا خدمت گزاران خوبی برای استان پهناور فارس باشند.

نیروهای انتظامی در تمام شعب اخذ رای مستقر شدند

در پایان نیز سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت:  نیروی انتظامی از روز گذشته نیروهای خود را برای خدمت گزاری به مردم مستقر کرد و در ساعات ابتدایی صبح امروز نیز در تمام صندوق ها نیروهای انتظامی در تمام شعب اخذ رای مستقر شدند.

وی رای دادن اول وقت را همچون اقامه نماز اول وقت عنوان کرد و و از شهروندان خواست این اقدام را به ساعت پایانی موکول نکنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.