0

۲۰ اردیبهشت روزی برای سبزبانان شهری؛ ارتقا شغلی سبزبانان در دستور کار شورا و شهرداری شیراز است

  • کد خبر : 45022
  • 26 اردیبهشت 1403 - 19:48
۲۰ اردیبهشت روزی برای سبزبانان شهری؛ ارتقا شغلی سبزبانان در دستور کار شورا و شهرداری شیراز است
در مراسم تجلیل از سبزبانان عنوان شد، 20 اردیبهشت روزی به عنوان سبزبانان شهری مصوب شده است و ارتقا شغلی سبزبانان در دستور کار شورا و شهرداری شیراز قرار دارد.

به گزارش آونگ پرس، محمدحسن اسدی، امروز در مراسم تجلیل از سبزبانان شهر شیراز که در سالن ورزشی شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه سبزبانان سخت کوش و با طراوت هستند، گفت: امروز یادروز حضرت احمد بن موسی (ع) است و در روزهای آینده میلاد امام رضا (ع) را در پیش خواهیم داشت که جای تبریک به شما عزیزان سخت کوش دارد.

شهردار شیراز اظهار کرد: امیدوارم روز سبزبانان منشا خوبی برای سرسبزی بیشتر شیراز باشد چرا که شما عزیزان در سرما و گرما برای حفظ سرسبزی شیراز کوشا و فعال هستید.

وی اظهار کرد: در سالی که گذشت سه میلیون بذر و ۳۵۰ هزار نهال در شهر شیراز کاشته شد و اگر امروز شیراز به عنوان شهر سرسبز معروف است بخشی از آن به خاطر حضور و تلاش بی وقفه شما عزیزان است و اگر شیراز به عنوان شهر گل و بلبل بوده و بوی بهار نارنج مایه لذت مردم می شود به خاطر زحمات شما عزیزان است.

اسدی با اشاره به اینکه قطع یک درخت اصلا قابل قبول نیست و مهمترین موضوع برای ارائه مجوز ساخت، عدم قطع درختان است، تاکید کرد: باید مردم در امر درخت و نهال کاری مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز موضوع آب موضوع مهمی است، اظهار کرد: باید آب برای نهال که مردم کاشت می کنند تامین و برای کود دهی نهال های کاشت شده و سمپاشی مردم را حمایت کنیم.

اسدی افزود: مردم شیراز مردم خوبی هستند و بخشی از این خوبی به خاطر سرسبزی شهر شیراز است و تقاضا دارم به امر فضای شبز، درختکاری و کمربند سبز که مد نظر مسئولین استان به ویژه استاندار فارس است انجام شود و هیچ نقطه ای در شهر شیراز به عنوان نقطه باز نباشد.

افسانه خواست خدایی، هم گفت: شهر ما زیبنده بهترین هاست و اگر امروز شیراز پایتخت محیط زیست جهان است به خاطر زحمات شما عزیزان است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: مدیریت خوبی در سیما و منظر شکل گرفته است و امسال اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و یکی از مسائل و دغدغه ها استفاده از نامی در خور شان شما عزیزان بود و نام سبزبانان به یاد شما ثبت و پیاده راه سبز چمران به نام سبزبانان نام گذاری شد.

وی افزود: سرسبزی بی نظیر شهر شیراز که در نوروز دیده شد به خاطر زحمات شما هست.

خواست خدایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر کاشت درختان ثمرده تاکید داشتند و امسال هم تاکید سازمان سیما و منظر و شورای اسلامی کاشت این نوع درختان در دستور کار قرار گیرد، گفت: کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج بود در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همواره شهرداری شیراز و شورای شهر برای موضوع حمایت از سبزبانان فعالیت های زیادی انجام می دهند، تاکید کرد: ارتقا شغلی و حقوق شما عزیزان و شان شغلی شما هم مورد توجه شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز بوده است.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: امروز روز مبارکی برای شما عزیزان است که با دهه کرامت تقارن یافته و شهردار عزیز هم قدردان زحمات شما عزیزان است و اراده ای در شورا و شهرداری وجود دارد که قدر و منزل شما عزیزان را بدانند هرچند که شان شما بیشتر از این فعالیت هاست.

حمید کشتکار، هم گفت: دوستان فضای سبز با همت والای شهردار شیراز واژه ای برای این عزیزان در نظر گرفته شود که با اساتید زبان فارس واژه سبز بان در مورد این عزیزان در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اضافه کرد: عزیزان نگهبان سرسبزی این شهر هستند و شورای اسلامی هم بر این امر صحت گذاشتند و عنوان شغلی این عزیزان هم به سبزبان تغییر یافت و ۲۰ اردیبشهت ماه هر سال هم به عنوان روز سبزبانان در نظر گرفته شد و به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و به شورای فرهنگ عمومی کشور هم برای درج در تقویم ملی ارسال شده است که در صورت تصویب در تقویم ثبت می شود.

وی گفت: شغل سبزبانی هم می تواند به عنوان سخت و زیان آور به حساب آید همانطور که پاکبانان با آلودگی سروکار دارند و سبزبانان هم با کود و سم سروکار دارند و کار آنان به طور کامل گل و بلبل نیست، این عزیزان سلامتی خود را فدا می کنند تا سلامتی یک موجود زنده را فراهم کنند و کار سبزبانان ما ارزشمند است که از بیش از ۲ میلیون موجود زنده در وسعت چهار هزار هکتار پاسبانی می کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=45022

مطالب مرتبط

04مرداد
پروژه های عمرانی منطقه ۱۱ از اولیت های این منطقه است
نقش ارزنده پروژه های عمرانی منطقه ۱۱در رفاه اجتماعی

پروژه های عمرانی منطقه ۱۱ از اولیت های این منطقه است

04مرداد
برگزاری پیاده‌روی خانوادگی همزمان در ۴ منطقه شیراز
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد؛

برگزاری پیاده‌روی خانوادگی همزمان در ۴ منطقه شیراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.