0

نخستین مجتمع قضایی در شهر صدرا افتتاح شد

  • کد خبر : 45388
  • 16 خرداد 1403 - 16:31
نخستین مجتمع قضایی در شهر صدرا افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تردد اهالی شهرصدرا در مجتمع‌های قضایی شهر شیراز و لزوم برخورداری این شهر به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان از مجتمع قضایی، گفت: نخستین مجتمع قضایی شهرصدرا وعده قوه قضاییه بود که به حمدالله امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

به گزارش آونگ پرس،  حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، امروز در آئین افتتاح مجتمع قضائی شهر صدرا که از جمله پروژه‌های مصوب در سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس بوده است، اظهار کرد: استان فارس در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت فضاهای فیزیکی در سطح کشور در رتبه ۲۶ قرار دارد و در تلاش هستیم با ساخت‌وسازهایی که در حال انجام است به رتبه پنجم ارتقا پیدا کند.

وی افزود: شهر جدید صدرا سومین شهر پر جمعیت استان فارس است و از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این شهر جدید روزانه شهروندان بسیار زیادی به دلیل نبود مجتمع قضائی در این شهر به دادگستری فارس مراجعه می‌کنند، که در سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس احداث مجتمع قضائی ۲۵۰۰ مترمربعی شهر صدرا مصوب و در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از آن با حضور مسئولان استانی هستیم و از ابتدای تیرماه نیز این مجتمع به طور کامل آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه دادگستری کل استان فارس در زمینه احداث فضاهای فیزیکی در شهرستان‌های استان فارس اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد، ابراز امیدواری کرد: در شهر شیراز ساخت فضاهای فیزیکی همچون احداث یک مجتمع جدید در این کلان‌شهر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان‌های آباده و اقلید نیز گسترش مجتمع‌های فضایی صورت گرفت و در شهرستان لامرد نیز با کمک خیرین، مجتمع قضائی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: دادگستری استان فارس در خصوص احداث پروژه‌ها هیچ گاه متوقف نبوده است و در اجرای پروژه‌ها همواره پیشتاز بوده است.

دستور استاندار فارس بر استقرار نمایندگی یا شعب ادارات در شهر صدرا 

 

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: شهر صدرا طی سال‌های گذشته گسترش پیدا کرد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارند و جمعیت این شهر به میزان جمعیت شش شهرستان فارس است.

محمد هادی ایمانیه، افزود: عمده ترافیک بین شهر شیراز و صدرا به دلیل مراجعه مردم شهر صدرا به ادارات در شیراز است که با تلاش‌هلی دادگستری استان فارس، نخستین مجتمع قضایی این شهر به منظور رفاه حال مردم افتتاح شد.

استاندار فارس تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع قضائی در شهر صدرا یک بن‌بست شکنی توسط رئیس کل دادگستری استان فارس و پرسنل این مجموعه صورت گرفت.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: استقرار سایر ادارات دیگر همچون آموزش و پرورش، ثبت اسناد و املاک، ورزش و جوانان استان فارس و پزشکی قانونی را شاهد باشیم و با توجه به اینکه تأمین زمین برای ساخت‌وساز ادارات انجام شده است، سایر ادارات نیز یا به طور کامل و یا به شکل دفتر نمایندگی در شهر صدرا حضور پیدا کنند، چرا که یکی از راه‌های تأمین آرامش و آسایش شهروندان این شهر جدید استقرار ادارات به جهت دریافت خدمات است.

آغاز نهضت تأمین فضای اداری مجتمع‌های قضائی در سراسر کشور

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در این مراسم یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های قوه قضائیه را حجم بسیار زیاد ورود پرونده دانست و افزود: ماهانه تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرونده به شعب مراجع قضائی وارد می‌شود.

ابراهیم شاهرخیان دهکردی، افزود: در دوره ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی شاهد گذر از دادرسی سنتی و ورود به سمت دادرسی نوین بودیم که در این خصوص عمده جهت‌گیری‌ها و اقدامات استفاده از فناوری‌های جدید و هوشمندسازی فرآیندها بوده است که در این راستا مهم‌ترین اقدام، ایجاد خود کاربری‌هایی بود که در اختیار مردم و آحاد جامعه قرار گرفت و شرایطی فراهم شد تا مردم و ارباب رجوع بدون حضور در مراجع قضائی از طریق شناسه قضائی سامانه ثنا، امورات و نتایج شکایت خود را پیگیری کنند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با اشاره به تسهیل روند رسیدگی به پرونده‌ها در فرایند الکترونیک، تصریح کرد: در سال گذشته سه میلیون وقت رسیدگی از طریق سامانه‌ها انجام شد و دو میلیون و ۷۰۰ هزار قرار داد وکالتی در سامانه‌ها ثبت شد و بیش از ۹۵ درصد از ابلاغ اوراق قضائی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

شاهرخیان دهکری اضافه کرد: برگزاری جلسات دادرسی آنلاین، برگزاری ۸۰ درصد جلسات تحقیق و بررسی از زندانیان به صورت آنلاین و بدون حضور زندانی، تسریع در رسیدگی دسترسی به لحظه و بر خط شعب قضائی به بانک اطلاعاتی افراد که در این راستا چهار بانک اطلاعاتی استعلامات به صورت برخط در اختیار قضات قرار دارد، بخشی از مواردی است که در جهت رسیدگی پرونده‌ها و سرعت بخشی و اجرای عدالت و دقت در پرونده‌ها بسیار کمک می‌کند و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در قوه قضائیه طی دو سال گذشته ب منظور جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی بیش از ۱۳ هزار پرسنل قضائی و اداری در دستگاه قضائی جذب شدند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه تاکید کرد: معیشت، ارتقای توانمندی کارکنان و آموزش نیروی انسانی قوه قضائی همواره مورد توجه بوده است و اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام شده است.

شاهرخیان دهکردی در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ارتقا و تأمین فضای اداری در مراجع قضائی از دیگر موضوعاتی است که به صورت ویژه به آن توجه شد، اضافه کرد: دادگستری کل کشور امروز بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضا دارد، این در حالی است که فضای موجود در اختیار برخی از ساختمان‌ها فرسوده هستند که ساختمان دادگستری فارس با قدمت بالای ۱۰۰ سال کیفیت و استحکام لازم را ندارد و باید برنامه‌ریزی شود تا یک فضای جدید دیگری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی پنج ساله‌ای که در دستور کار است، نهضت تأمین فضای اداری مجتمع‌های قضائی در سراسر کشور طی سفر اخیر ریاست قوه قضائیه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ حوزه قضائی ساخت، توسعه و مرمت صورت گیرد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه همچنین نوید داد: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از دو واحد قضائی شماره ۳ و ۴ دادگستری شهر شیراز به متراژ ۶۵ هزار متر مربع خواهیم بود.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی امام جمعه شهر صدرا با اشاره به اینکه با این اقدام امروز اتفاق بسیار خوبی در شهر صدرا رقم خورده است، از فرمانده نیروی انتظامی استان فارس درخواست کرد تا با توجه به اینکه زیرساخت‌‌های شهر صدرا نیازمند توسعه است، نیروی انتظامی شهر صدرا ارتقا پیدا کند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=45388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.