0
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

کسب ۸۹ رتبه دورقمی توسط دانش آموزان استان فارس در کنکور سراسری

  • کد خبر : 48776
  • 19 شهریور 1403 - 0:39
کسب ۸۹ رتبه دورقمی توسط دانش آموزان استان فارس در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:امسال در استان فارس دو رتبه تک رقمی آنهم اول و دوم رشته های زبان های خارجی و هنر را داشتیم و تاکنون نیز ۸۹ رتبه دو رقمی کنکور سراسری نیز در استان شناسایی شده اند.

به گزارش آونگ پرس، فرشید قاسمی در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل با نمایندگان مردم شهرستانهای مختلف استان فارس در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش استان اظهار کرد: استان فارس دارای ۹۴۱ هزار دانش آموز و بیش از ۶۰ هزار معلم شاغل است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تشریح آمار و ارقام تعلیم وتربیت استان، افزود: خوشبختانه نرخ ترک تحصیل دانش آموزان دوره های متوسطه اول و دوم در استان از میانگین کشوری پایین تر است.
قاسمی افزود: در استان ۵۰۷ هنرستان داریم  و بیش از ۴۱ درصد دانش آموزان متوسطه در هنرستان ها تحصیل می کنند و پیش بینی می کنیم در سال ۱۴۰۷ این آمار به بیش از ۵۰ درصد می رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: امسال در استان فارس دو رتبه تک رقمی آنهم اول و دوم رشته های زبان های خارجی و هنر را داشتیم و تاکنون نیز ۸۹ رتبه دو رقمی کنکور سراسری، شناسایی شده اند.
وی درخشش دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی بین المللی را از دیگر افتخارات فارس برشمرد و افزود: یک دانش اموز استان به همراه چهار دانش اموز دیگر کشور توانست مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک را کسب کند و‌نام‌ایران و پرچم کشور را درجهان به اهتزاز در اورد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس  همچنیت خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان تحصیل کنند.
وی  عنوان کرد: برای تحقق برنامه های ۵ ساله آموزش و پرورش استان نیازمند ۵ و شش دهم همت اعتبار هستیم.
قاسمی گفت: راه اندازی مدارس شناختی پژوهشی در راستای مقابله با هجمه های شناختی دشمن در دستور اداره کل آموزش و پرورش فارس قرار دارد.
وی ادامه داد: در سطح استان تعداد یک هزار و ۱۱۵ پروژه نیمه تمام داریم که پیگیر تکمیل آنها هستیم.
سردار ابراهیم عزیزی؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، اظهار کرد: احصا نیازهای سال های آتی اموزش و پرورش استان امری ضروری است تا پیگیر بودجه مناسب باشیم.
دکتر سید اسماعیل حسینی؛ دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ضروری است مناطق محروم در برنامه ریزی های آتی آموزش و پرورش استان در اولویت قرار گیرند.
دکتر حسنعلی محمدی؛ نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبقه بندی مدارس موضوعی است که اگر تعدیل شود عدالت آموزشی بیش از پیش محقق می شود.
نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدارس حاشیه شهر و محله های کم برخوردار نیازمند توجه بیشتری است همچنین برخی مدارس عشایری استان نیازمند فضاهای آموزشی است.
اسفندیار عبدالهی افزود: ثبوت مدیریت زمینه رشد و ارتقای کیفیت آموزشی را در بر خواهد داشت.
دکتر محمد مهدی فروردین ؛ رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد ، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در انتهای شهریورماه در جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش نیازمندی های آموزش و پرورش فارس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است: در این نشست همچنین؛ اقایان دکتر جعفر قادری و دکتر روح الله نجابت نمایندگان مردم شیراز و زرقان، دکتر محمد رضارضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر، اردوان اکبرپور نماینده مردم سپیدان و بیضا و غلامرضا توکل نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش فارس حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48776

مطالب مرتبط

28شهریور
۷۷ هزار جوانه فارسی راهی‌ کلاس‌های درس شدند
با برگزاری جشن جوانه‌ها در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

۷۷ هزار جوانه فارسی راهی‌ کلاس‌های درس شدند

26شهریور
مدیران مدارس برای تقویت مشارکت  های مختلف اولیا در مدرسه بر تکنیک های تعامل و ارتباط مسلط باشند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس درجمع کارشناسان انجمن اولیا و مربیان سراسر استان تاکید کرد:

مدیران مدارس برای تقویت مشارکت های مختلف اولیا در مدرسه بر تکنیک های تعامل و ارتباط مسلط باشند

26شهریور
ضرورت تکمیل ثبت نام همه دانش آموزان با توجه به فرا رسیدن سال جدید تحصیلی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درنشست برخط با روسا و اعضای پروژه مهر و مدیران مدارس متوسطه سراسر استان فارس، تاکید کرد:

ضرورت تکمیل ثبت نام همه دانش آموزان با توجه به فرا رسیدن سال جدید تحصیلی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.