0
رئیس کنگره ملی «نان کامل و فرآورده های غلات» خبر داد:

تعویق در زمان برگزاری کنگره ملی «نان کامل و فرآورده های غلات»

  • کد خبر : 49965
  • 14 مهر 1403 - 16:20
تعویق در زمان برگزاری کنگره ملی «نان کامل و فرآورده های غلات»
رئیس کنگره ملی «نان کامل و فرآورده های غلات» از تعویق در زمان برگزاری این آیین خبر داد و گفت: کنگره ملی نان کامل و فرآورده‌های غلات که قرار بود، دوم و سوم آبان ماه 1403 در شیراز برگزار شود، به دلیل همزمانی تاریخ برگزاری کنگره با دیگر کنگره های استان و نمایشگاه بین المللی مواد غذایی در یکی از کشورهای همسایه و همچنین به پیشنهاد کارخانه های صنایع غذایی به زمان دیگری در سال جاری موکول شد.

به گزارش اونگ پرس ، «سید محمد مظلومی» افزود: این کنگره با حضور اساتید مطرح و شخصیت ها و مسئولان برجسته کشور راجع به چالش های موجود حوزه آرد، نان و محصولات غلات از جمله سیاست گزاری های آرد و نان کشور برگزار و پیرامون موارد مطرح شده نیز، تبادل نظر می شود.
او با تاکید بر اینکه شیوه اختصاص یارانه به آرد و نان باید متناسب با سیاست های کلان حوزه سلامت از جمله پیشگیری از بیماری‌های مزمن اصلاح شود، بر لزوم همکاری بین بخشی سازمان های متولی در راستای بهبود کیفیت گندم، آرد و نان در کشور نیز، تاکید کرد.
مظلومی دریافت تدابیری به منظور حمایت تغذیه ای از بیمارانی که امکان مصرف نان و محصولات غلات تهیه شده از آرد گندم، جو و جو دوسر را ندارند، ضروری دانست و اشاره کرد: در این کنگره، سخنرانی ویژه ای با حضور متخصصان در خصوص محصولات ویژه بیماران سلیاکی نیز ارائه می شود.
او یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره را ارتقاء فرهنگ مصرف نان به ویژه نان کامل و تبادل نظر در خصوص راهکارهای کاهش ضایعات نان، بهبود کیفیت واریته های بذر گندم و ارتقاء کیفیت آرد برشمرد و به مشارکت جدی مراکز تحقیقاتی وابسته به سازمان غله و وزارت جهاد کشاورزی در ارائه سخنرانی های کاربردی مرتبط با این موضوعات در این رویداد ملی نیز، اشاره کرد.
رئیس کنگره ملی «نان کامل و فرآورده های غلات» با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰ مقاله مربوط به محورهای مختلف گندم، آرد، نان و فرآورده های غلات به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که به زودی نتایج داوری آنها به نویسندگان اعلام می شود، افزود: ارائه مقالات در این کنگره به دو صورت سخنرانی و پوستر است و مقالات پذیرش شده در مجله بین المللی علوم تغذیه با نمایه اسکوپوس و به زبان انگلیسی به چاپ می رسد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.