4

آحارونوت: حزب‌الله لبنان برای اعزام نیروهای ویژه به الجلیل برنامه‌ریزی می‌کند

  • کد خبر : 6246
  • 02 خرداد 1402 - 13:31
آحارونوت: حزب‌الله لبنان برای اعزام نیروهای ویژه به الجلیل برنامه‌ریزی می‌کند
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت ادعا کرد که حزب‌الله برای اعزام نیروهای ویژه به شهرک‌های یهودی نشین شمال اسرائیل و انجام عملیات به اسارت گیری برنامه ریزی می‌کند. این روزنامه اذعان کرد، رزمایش اخیر حزب‌الله گواهی بر افزایش توانمندی‌های زمینی این حزب است.

آونگ پرس ، یدیعوت آحارونوت اعلام کرد، رزمایش حزب‌الله در روز یکشنبه در نزدیکی مرزها یک نمایش قدرت در مقابل چشمان ارتش بود. این رزمایش شبیه به یک حمله به شهرک‌های یهودی نشین اسرائیل و انجام عملیات اسارت گیری بود و در آن، از پهپاد و موتورسواران استفاده شد.

این روزنامه نوشت، این رزمایش نشان داد که توانمندی‌های یگان‌های زمینی حزب‌الله به ویژه نیروهای ویژه الرضوان بسیار بهبود یافته است. نیروهای الرضوان در عملیات در سوریه تجارب کسب کرده‌اند.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد، به نظر می‌رسد که با دستور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان این نیرو به سمت خط تماس با اسرائیل پیش رفته و این گامی هجومی و بسیار مهم بوده و استقرار در آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و این آمادگی در طول یک سال برای افزایش سطح آمادگی جهت جنگ تکمیل شد.

در این راستا، این روزنامه نوشت، از بیش از یک دهه، نصرالله درمورد انتقال از یک طرف مُدافع برای لبنان به فاتح الجلیل صحبت می‌کند. او قصد ندارد گردان‌هایی را بفرستد که به عکا می‌رسند بلکه یگان‌های ویژه‌ای را می‌فرستد که به شهرک‌های یهودی نشین در طول خط مرزی نفوذ می‌کنند.

این روزنامه مدعی شد: «حزب‌الله آمادگی‌ها در مرزها را تغییر داده و برای ایجاد تحریک‌ها، دست به تخریب عمدی می‌زند و تعداد نیروهایش را در جبهه افزایش داده و سرعت واکنش و بالا بردن سطح ابزارهای جنگی را بیشتر کرده است.»

این روزنامه نوشت، حزب‌الله جسارت و آمادگی بیشتری را برای ریسک رویارویی نشان می‌دهد.

این روزنامه یادآور شد که حزب‌الله به صورت روزانه قادر به شلیک بیش از سه هزار موشک دوربرد و توانایی انفجاری بالا و دقیق است و اسرائیل باید برای این امر آماده باشد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=6246

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.