6

مدیریت پسماند و تفکیک زباله، اولویت فعالیت های محیط زیست در شهرستان فراشبند

  • کد خبر : 6297
  • 02 خرداد 1402 - 11:59
مدیریت پسماند و تفکیک زباله، اولویت فعالیت های محیط زیست در شهرستان فراشبند
محمود رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فراشبند در نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با بیان اینکه شرایط مدیریت پسماند در شهرستان باید بهبود یابد اظهار داشت: همه ظرفیت های قانونی برای مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای شهرستان باید به کار گرفته شود.

آونگ پرس ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فراشبند، به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست برای نسل امروز و آینده پرداخت و همکاری تمام ادارات از جمله شهرداری‌ها را در حفظ محیط زیست و ساماندهی پسماندها امری ضروری دانست.
رحمانی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات محیط زیستی اظهار داشت: طی بازدیدهای انجام شده از محل دفن زباله، با وجود اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته اما همچنان جمع آوری و دفن اصولی زباله صورت نمی گیرد و نیاز به جدیت بیشتری است.
رحمانی معاون امور عمرانی فرمانداری اظهار داشت: دفن ضعیف پسماندهای شهری و روستایی عامل جدی تهدید حیات گونه های جانوری و گیاهی و آلودگی خاک و آب و عامل اصلی انتشار بیماری ها از قبیل سالک است.

علی اکبر کشاورزی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند هم در این نشست بر لزوم دفع اصولی زباله و مدیریت پسماند تاکید کرد و با اشاره به ماده ۷ و ۹ قانون مدیریت پسماند در خصوص وظایف شهرداری ها بخشداری ها و دهیاران و همچنین در خصوص مصرف کمتر پلاستیک و کاغذ تاکید کرد.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فراشمدیریتبند در ادامه گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از آلودگی عنصر مهم آب و هوا جمع آوری نوار تیپ و پلاستیک های استفاده شده در روش های کشت نوین ضروری است .
وی اضافه کرد : با توجه به این که شهرستان فراشبند در یکی از مناطق خشک قرار گرفته و مقدار بارندگی سالانه آن کم است و از سوی دیگر این بارش ها دارای توزیع نامناسب زمانی و مکانی است و همچنین خشکسالی هایی که در بیست سال اخیر اتفاق افتاده، کشاورزان چاره ای جز استفاده مناسب از آبی که در اختیار آن ها است، ندارند اما لازم است ضایعات و مانده های لوله های آبیاری پس از استفاده جمع آوری و امحا شوند و در طبیعت رها نشود.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند همچنین گفت : هر تن زباله حدود ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن متصاعد می کند و از هر تن زباله ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد و لازم است امحاء و دفن زباله اصولی، طبق نظر کارشناسان انجام شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=6297

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.