4

دانشجویان در توسعه علوم غفلت نکنند/ضرورت تلاش برای ثبت اختراع و فناوری

  • کد خبر : 705
  • 24 اردیبهشت 1402 - 0:38
دانشجویان در توسعه علوم غفلت نکنند/ضرورت تلاش برای ثبت اختراع و فناوری
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از انجمن‌های علمی و دانشجویی برتر این دانشگاه گفت: دانشجویان باید در توسعه علوم غفلت نکنند؛ باید در ثبت اختراعات و فناوری کوشا باشند تا به محصولات نوآورانه و فناورانه بهتر دست پیدا کنند.

آونگ پرس ، دکتر سید حسن قدسی پور در این مراسم با تاکید بر اینکه جمع دانشجویی، جوی خوب و خاطره‌انگیز است، گفت: فعالیت دانشجویی فراز و نشیب دارد؛ زیرا دانشجویان در جوهای متفاوتی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: جمع‌های دانشجویی هر چه بیشتر روی ابتکار و اختراعات و نوآوری تلاش کنند، ثمره بهتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی نقش کلیدی در فرایند توسعه، بهبود و پیشرفت علم دارند؛ محققان عنصر و موتور تحقیق هستند، اگر به محصولی رسیدند اولین محصول، استارت و نشانه توسعه خواهد بود.

دکتر قدسی‌پور ادامه داد: اگر محصولی اختراع شود و به بازار برسد، توانسته‌اید نوآوری را به جهان عرضه کنید؛ در حال حاضر گروه‌هایی روی بهبود کیفی یک تیم کار می‌کنند و گروه‌هایی ایجاد می‌شوند که تاثیر در بازار دارند؛‌ در این حلقه دانشجویان می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید در توسعه علوم غفلت نکنند؛ باید در ثبت اختراعات و فناوری کوشا باشند تا به محصولات نوآورانه و فناورانه بهتر دست پیدا کنند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تقدیر از انجمن‌های علمی و دانشجویی برتر به سبب فعالیت‌های چشمگیر آنان در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، نشریات علمی دانشجویی، برگزاری مسابقات و رویدادها، برگزاری بازدیدهای علمی هدفمند و … صورت گرفت.

در این مراسم از انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشکده‌های  مهندسی کامپیوتر، معدن، مکانیک، پلیمر، دریا و شیمی تقدیر به عمل آمد.

همچنین جایزه ویژه این مراسم به انجمن علمی دانشکده مهندسی شیمی به عنوان انجمن برتر شانزدهمین دوره فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=705

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.