5

احتمال وقوع بارندگی بهاری و آبگرفتگی معابر در فارس

  • کد خبر : 8283
  • 07 خرداد 1402 - 11:17
احتمال وقوع بارندگی بهاری و آبگرفتگی معابر در فارس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از پیش‌بینی احتمال وقوع بارش‌های پراکنده بهاری، از بعدازظهر یکشنبه ۷ خرداد در مناطق شمالی، شرق و جنوب شرقی این استان خبر و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

آونگ پرس ،  خلیل عبداللهی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، بارش‌های پراکنده بهاری از بعدازظهر امروز یکشنبه ۷ خرداد در فارس آغاز خواهد شد و تا روز سه‌شنبه ۹ خردادماه ادامه دارد و مناطقی از شمال، شرق و جنوب شرقی این استان را در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، این بارش‌ها برای روز یکشنبه ۷ خرداد برای شهرستان‌های بوانات، بختگان، سرچهان، نی‌ریز، داراب(حسن آباد) و زرین‌دشت پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرکل بحران استانداری فارس، با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، در روز دوشنبه ۸ خرداد این بارش‌ها در شهرستان‌های آباده، اقلید، خرمبید(صفاشهر)، بوانات، بختگان، سرچهان و نی‌ریز ادامه دارد.

عبداللهی ادامه داد: در روز سه‌شنبه ۹ خردادماه نیز مناطق شمالی، شرق، جنوب شرقی فارس تحت پوشش این بارش‌ها قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول؛ لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال ایجاد روان آب در مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه را مخاطرات احتمالی این سامانه اعلام کرد و خواستار رعایت احتیاط در تردد به ویژه در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده شد.

به گزارش ایسنا، تابستان سال گذشته(۳۱ تیرماه)، وقوع بارندگی در شهرستان داراب استان فارس منجر به وقوع سیل و خسارات جانی و مالی سنگین شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8283

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.