5

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته

  • کد خبر : 9324
  • 12 خرداد 1402 - 14:48
حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته
با توجه به آغاز به کار ستاد «توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته» معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طرح‌های توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه با توجه به نیازها و تقاضاهای داخلی حمایت می‌شوند.

آونگ پرس. ، ستاد «توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته» معاونت علمی با ساختاری جدید و با هدف حمایت از طرح‌های توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیازها و تقاضاهای داخلی و حمایت از برگزاری نشست‌ها، پانل، سمینار، دوره‌های آموزشی ملی و بین‌المللی، نمایشگاه، کنفرانس در مقاطع مختلف اعم از دانش‎آموزان، دانشجویان، دبیران و صنعتی آغاز به کار کرده است.

تدوین پیش‌نویس سند و نقشه‌راه حوزه مربوطه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ تدوین پیش‌نویس نقشه‌راه ملی توسعه فناوری و صنعت چاپ سه‌بعدی ایران؛ پیگیری مقدمات تاسیس انجمن‌ علمی و صنفی، حمایت از راه‌اندازی و تجهیز موسسه و ایجاد و توسعه شبکه تعاملات، ارتباطات و همکاری‌های فناورانه در سطح داخلی و بین‌المللی از دیگر اهداف تعریف شده برای این ستاد است تا درجهت دستیابی به زیست بوم فناوری و توسعه فناوری‌های روز گام بردارد.

ستاد «توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته» معاونت علمی در نظر دارد تا با دعوت از مراکز علمی و  فناوری بین‌المللی برای سفر به ایران و مشارکت در رویدادها و برنامه‌های داخلی مرتبط پیشقدم شود.

شناسایی و جذب نخبگان برجسته دانشگاهی و حوزه کسب و کار غیر مقیم؛ تعریف و حمایت از پروژه‌های مشترک تبادل فناوری از دیگر برنامه‌های ستاد «توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته» معاونت علمی است که سعی دارد تا با هدف توسعه زیست بوم فناوری کشور در این مسیر گام بردارد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ این ستاد با تغییرات ساختاری اعمال شده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، تحت عنوان ستاد «توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته » به فعالیت و اقدامات خود این حوزه ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=9324

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.