7

مرگ ۴ عضو یک خانواده در چاه فاضلاب

  • کد خبر : 37820
  • 15 مرداد 1402 - 12:01
مرگ  ۴ عضو یک خانواده در چاه فاضلاب
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: چهار کارگر افغانی شاغل در کارگاه جمع آوری ضایعات در روستای گچی که یکی پس از دیگری برای نجات جان همکاران خود وارد چاه حاوی گازهای سمی شدند، دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.

آونگ پرس ، هادی عیدی پور گفت: ساعت ۹:۱۵ صبح امروز، گزارشی مبنی بر حادثه‌ی گازگرفتگی در روستایی در اطراف شیراز به سامانه‌ی ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و تیم‌های تخصصی نجات چاه به این منطقه اعزام شدند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد که حادثه در یک کارگاه جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی روی داده است که ۵ نفر از کارگران که همگی از اتباع افغان بوده‌اند، درون یک حلقه‌ چاه سِپتیک که مخصوص جمع‌آوری پساب‌های ضایعات پلاستیکی است، گرفتار شده‌اند.
وی در تشریح این حادثه گفت: نخست یکی از کارگران کارگاه برای خارج کردن یک قطعه وارد چاه می‌شود که به دلیل گازهای سمی موجود در چاه، دچار گازگرفتگی می‌شود و پس از آن، نفرات دوم تا چهارم که هریک برای نجات نفر قبلی وارد چاه می‌شوند، متاسفانه به دلیل وجود گازهای سمی، دچار گازگرفتگی شده، جان خود را از دست می‌دهند؛ این افراد پس از خارج شدن توسط عوامل تیم‎ عملیاتی آتش‌نشانی، تحویل عوامل اورژانس شدند که متاسفانه فوت ۴ نفر که همگی از یک خانواده بودند تایید شد و نفر پنجم نیز که در حالت نیمه‌بی‌هوش در دهانه‌ی چاه گرفتار شده بود، نجات پیدا کرد.
عیدی‌پور تصریح کرد: چاه موجود در این کارگاه به دلیل نداشتن تهویه‌ی مناسب، حاوی مقادیر زیادی گازهای سمی h2s یا سولفید هیدروژن، متان و دی‌اکسیدکربن بوده که بسیار سمی و کشنده است و متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی و رفتار غیرکارشناسانه‌ی کارگران سبب بروز این حادثه‌ی تلخ شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=37820

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.