4

بیمارستان نمازی شیراز پیشگام در جراحی صرع مقاوم به دارو

  • کد خبر : 39599
  • 27 شهریور 1402 - 20:14
بیمارستان نمازی شیراز پیشگام در جراحی صرع مقاوم به دارو
بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز پیشگام در جراحی صرع مقاوم به دارو است.

آونگ پرس ،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در جمع اعضای تیم جراحی صرع، تلاش‌های این تیم در بیمارستان نمازی برای درمان بیماری صرع را ارزشمند خواند.
سید وحید حسینی با قدردانی از اعضای تیم جراحی صرع بیمارستان نمازی به پاس انجام اعمال جراحی موفقیت آمیز که برای نخستین بار در کشور انجام شده است، افزود: به پاس توانمندی‌های علمی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات ارزشمندی در زمینه صرع در بیمارستان نمازی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ازین پس کودکان بستری در بخش صرع بیمارستان نمازی، همانند کشور‌های دیگر دنیا، تحت درمان قرار می‌گیرند و به زندگی عادی خود بازمی گردند.
رییس بخش صرع بیمارستان نمازی نیز با اشاره به انجام عمل‌های جراحی پیشرفته صرع در بیمارستان نمازی شیراز با تلاش تیم جراحی صرع گفت: در آخرین دستاورد تیم جراحی صرع شیراز، انجام عمل «هامارتوم هیپوتالاموس»، باعث صرفه جویی ارزی بیش از یک میلیون دلار طی دو سال گذشته شده است و نتایج این اقدام بزرگ مورد تایید مجامع بین المللی قرار گرفته و منجر به چاپ مقاله در مجله معتبر Epilepsy&Behavior شده است.
دکتر «علی اکبر اسدی پویا» افزود: در گذشته بیماران نیازمند اعزام به کشور‌های غربی و صرف هزینه بیش از ۱۵۰ هزار دلار بوده اند، اما این عمل جراحی برای هفت بیمار، با هزینه بسیار کم در بیمارستان نمازی تاکنون انجام شده است.

او با اشاره به ابتلای حدود یک درصد جامعه به بیماری صرع اظهار کرد: برخی از این افراد، به صرع مقاوم به دارو مبتلا هستند که تعدادی از آن‌ها با اعمال جراحی مختلف، درمان شوند .

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.