3
با حضور معاون علمی-فناوری اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور؛

پروژه گازرسانی به جویم افتتاح شد

  • کد خبر : 40275
  • 21 مهر 1402 - 18:19
پروژه گازرسانی به جویم افتتاح شد
پروژه گازرسانی به شهرستان جویم، با حضور معاون علمی-فناوری اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جویم، در دومین روز از سفر هیات دولت به فارس، پروژه گازرسانی به شهرستان جویم با حضور معاون علمی-فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، رییس اداره گاز لارستان، مسئولان و شهروندان جوین به بهره برداری رسید.

نعمت اله اکبری نژاد، فرماندار جویم در این آیین عنوان کرد: شهرستان جویم از لحاظ استقرار ادارات، کمبود دارد و از نظر اقتصادی و صنعتی رشد چندانی ندارد، چرا که با وجود استعدادهای فراوان و موقعیت جغرافیایی، زمین های حاصلخیز و کشاورزی نتوانسته نقشی در تبدیل مواد اولیه تولیدی خود داشته باشد، محرومیت و مظلومیت این منطقه و مردم زحمتکش از جمله مشکلات ثبتی و صدور اسناد مالکیت و همچنین عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مخصوصا در بخش هرم، نبود راههای ارتباطی مناسب و استاندارد و عدم امکانات بهداشتی همچون کمبود مراکز درمانی است که امیدواریم زبان گویای این مردم باشید در هیات دولت، چرا که چشم امیدشان به دستان گره گشای دولتمردان دولت سیزدهم است.

وی گفت: درخواست مردم شهرستان از دولت سیزدهم؛ دستور ویژه جهت تصویب شهرک صنعتی، تاسیس یک مرکز آموزشی-علمی و یا تحقیقاتی در جهت تولیدات کشاورزی و داروهای گیاهی به منظور اشتغالزایی، تصویب و صدور مجوزات لازم در تاسیس صنایع و کارگاهها با تفویض اختیارات کشوری، استانی و حتی شهرستانی، اعطای تسهیلات کم بهره و حمایت های تشویقی در خصوص ایجاد سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع تبدیلی است و مردم نیز قدردان زحمات دولت و نماینده هستند و با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای، انتخابات پرشور و باشکوهی را در اسفندماه سال جاری رقم خواهند زد.

مسلم رحمانی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در دولت مردمی، یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی شهرستان جویم نتیجه گرفته، چرا که مدت زمان طولانی از دولت سابق شروع شد و بحمدالله با همت دولتمردان فعلی و همکاری مردم شریف شهرستان این پروژه به ثمر رسید، پروژه ای که هم برای بخش صنعتی و هم بخش مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۵۳ شهر و بالغ بر ۳۹۷۰۰ روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و در دولت مردمی، ۱۴۱ شهر، بیش از ۲۳۰۰ صنعت و بالغ بر ۵۰۰۰ روستا گازدار شده اند، در استان فارس ۱۱۹ شهر از ۱۲۴ شهر دارای گاز می باشند، مابقی نیز در دست اقدام و امروز با بهره برداری از این پروژه ضریب گازرسانی استان به ۹۹ درصد می رسد.

رحمانی اضافه کرد: پروژه گازرسانی به شهر جویم و ۶ روستا، ۱۰۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۰۸ کیلومتر شبکه شهری- روستایی دارد و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی پروژه بوده که ۳۸۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

روح اله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی-فناوری اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نیز در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به جویم گفت: سرسبزی جویم، نگین زیبای فارس بسیار جذاب است و این امید را به ما می رساند که ظرفیت ذخیره شده ای وجود دارد و ان شاالله با شتاب بیشتری پای کار باشیم.

وی گفت: محصولات کشاورزی و باغی جویم از مرغوبیت بالایی برخوردار است که نشان از حاصلخیزی زمین، پشتکار و تلاش مردم این دیار دارد که بزرگترین سرمایه شهرستان محسوب می گردد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تمام سرمایه داران بزرگ دنیا، بخش زیادی از ثروت خود را طی ده سال گذشته به سرمایه های کشاورزی تبدیل کرده اند و باورشان این است که جنگ آینده، جنگ آب و امنیت غذایی خواهد بود و در همین راستا و با وجود ظرفیت خوب استان و شهرستان امیدواریم بتوانیم در سطح شهرستان صنایع تبدیلی ایجاد کنیم و چند نیروی توانا از فناوری به کمک نیروهای نخبه بیایند و امیدی برای توسعه شهرستان در دلها زنده شود.

وی تاکید کرد: خواسته ها و مطالبات فرماندار را قطعا پیگیری و به رییس جمهور و هیئت دولت انتقال خواهم داد و امیدواریم در سفر بعدی شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40275

مطالب مرتبط

11شهریور
گازرسانی به ۶ روستا و ۱۴۰ صنعت در فارس به  مناسبت هفته دولت
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری تشریح کرد:

گازرسانی به ۶ روستا و ۱۴۰ صنعت در فارس به مناسبت هفته دولت

11شهریور
ارمغان دولت برای ۴ شهرستان استان فارس
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خبر داد:

ارمغان دولت برای ۴ شهرستان استان فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.