2

آزاد سازی ۴۳ هزار و ۳۱۴ هکتار از بستر و حریم رودخانه های فارس

  • کد خبر : 40811
  • 14 آبان 1402 - 20:10
آزاد سازی ۴۳ هزار و ۳۱۴ هکتار از بستر و حریم رودخانه های فارس
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماه نخست سال 1402 اعلام کرد: دراین مدت 43 هزار و 314 هکتار بستر و حریم رودخانه های استان فارس از دست متصرفان خارج و آزاد شد.

آونگ پرس ،  کرامت اله کریمی مزیدی، با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: دراین مدت ۴۳ هزار و ۳۱۴ هکتار بستر و حریم رودخانه های استان فارس از دست متصرفان خارج و آزاد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه دراین مدت ۲۳۸ مورد رفع تصرف و آزاد سازی بستر و حریم رودخانه در سطح استان انجام شده است افزود: ۲۶۳ مورد شکایت علیه متصرفان نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به ثبت رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای فارس بیان داشت: تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها در حال فزونی است و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض از گسترش آن جلوگیری کرد، این پدیده به شیوه‌های گوناگونی مانند ایجاد و احداث اعیانی‌های غیرمجاز، برداشت غیر قانونی و بی رویه شن و ماسه، تخریب رودخانه، تخلیه نخاله و زباله، حفر چاه و غیره صورت می‌پذیرد.

کریمی مزیدی اضافه کرد: عوامل متعددی در بروز معضلات مزبور نقش اساسی دارند که می بایست شناسایی و ریشه یابی شوند ، بستر رودخانه انفال است و نباید توسط افرادی مورد تجاوز و زیاده خواهی قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه حریم به دو صورت کمی و کیفی توسط آب منطقه‌ای فارس مورد حفاظت قرار می گیرد، افزود: حریم کمی رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای بهره‌برداری و عملیات لایروبی از یک تا بیست متر تعیین شده و حریم کیفی آب رودخانه‌ها، انهار طبیعی و برکه‌ها تا ۱۵۰ متر خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه استان فارس پیشتاز در آزاد سازی بستر و حریم رودخانه‌ها است، گفت: مالکیت خصوصی بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص مغایر قانون است و آنها نمی‌توانند بستر رودخانه را به تملک خویش درآورده یا آن را به صورت اجاره به اشخاص واگذار کنند.

وی با اشاره به سیل خیز بودن بسیاری از مناطق استان فارس گفت: تصرف حریم رودخانه‌ها در مواقع بروز سیلاب خطرات جانی و مالی برای متصرفان دارد، از این رو همگان باید نسبت به عدم تصرف این حریم حس مسئولیت پذیری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40811

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.