وی از برقراری ۲۷۵ هزار و ۹۱۴ مورد تماس با سامانه آتشنشانی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان میدهد که دلیل آن افزایش آگاهی مردم و گسترش دامنه خدمات آتشنشانی بوده است.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: بهطور متوسط روزانه ۷۵۶ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتشنشانی شیراز برقرار میشود که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم.
عیدی پور به پویشهای سازمان آتشنشانی شیراز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت با توجه به رویکرد سازمان در حوزه فرهنگسازی و ایمنی و آتشنشانی ۳ پویش نجات طبیعت، زمستان ایمن و شاد و دومین مرحله پویش چهارشنبهسوری اصیل را امسال اجرا کردهایم.
این مقام مسئول شهری بیان کرد: در پویش زمستان را به شادی و ایمن بگذرانیم ، خوشبختانه امسال و در فصل سرما شاهد کاهش آمار حوادث گازگرفتگی بودهایم که پارسال ۲۹ مورد حادثه گازگرفتگی داشتیم و در سال جاری به ۱۶ مورد و کاهش ۴۵ درصدی رسیده است.
همچنین در سال ۱۴۰۱ هفت فوتی داشتیم، اما امسال با اجرای این پویش فقط یک نفر فوتی داشتیم و با کاهش ۸۶ درصدی مواجه بودیم.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: امسال دومین سالی است که پویش چهارشنبهسوری اصیل را دنبال میکنیم، در سال گذشته با اجرای این پویش شاهد کاهش ۵۹ درصد حوادث بودیم که این نشان از درک و همراهی مردم فهیم شیراز در اجرای این پویش بود که شایسته و قابلتقدیر است.
وی ضمن بیان اینکه آمادگی کامل در برابر مقابله با هر نوع حادثه را در دو روز منتهی به چهارشنبهسوری آخر سال راداریم، گفت: ما مخالف شادی و برگزاری آیینهای اصیل نیستیم، اما شرایط برگزاری باید برای همه ایمن باشد.
عیدی پور با تأکید بر اینکه نقش والدین در نظارت و کنترل فرزندان اهمیت بالایی در کاهش حوادث چهارشنبهسوری دارد، به طرح بام «بانوان آتشنشانی» اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح به اتمام رسیده و خوشبختانه شاهد اتفاقات مثبت در این طرح بودهایم.