6

دستگیری ۸ نفر متخلف محیط زیستی در شهرستان اقلید

  • کد خبر : 44632
  • 12 اردیبهشت 1403 - 20:35
دستگیری ۸ نفر متخلف محیط زیستی در شهرستان اقلید
یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید در سال جاری اقدام به دستگیری 8 نفر متخلف در عرصه های تحت مدیریت محیط زیست این شهرستان کرد.

به گزارش آونگ پرس، علی بخش نجاتی رییس اداره محیط زیست شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال تا کنون توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
نجاتی در این زمینه افزود: از این متخلفین ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی کشف شده است، همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور از این متخلفین کشف شد.
به گفته وی، پرونده متخلفین در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان اقلید برخی از آسیب های فعالیت غیر مجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاه آسیب هایی بر جای می گذارد که تا دهه سال اثرات مخرب آن باقی می ماند.
نجاتی با بیان اینکه متخلفین به ادوات پیشرفته مثل جی پی اس – بی سیم – تلفن همراه و قایقهای تندرو مجهز شده اند افزود: انواع تورها و طنابهای مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی ست که این افراد آنها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آنها می خواهند که بطور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

نجاتی خواستار برخورد قاطع با متخلفین در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آنها حتی در صورت برخورد با نیروهای گشت حفاظت به مقابله با این نیروها برمی خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=44632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.