0

هم‌آوایی مدیریت شهری شیراز در توسعه پایدار و خدمت‌رسانی به شهروندان

  • کد خبر : 49262
  • 30 شهریور 1403 - 21:19
هم‌آوایی مدیریت شهری شیراز در توسعه پایدار و خدمت‌رسانی به شهروندان
دوازدهمین جلسه شورای مدیران شهرداری شیراز که با حضور رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر همراه بود، بر هم‌آوایی در توسعه پایدار و خدمت‌رسانی به شهروندان تأکید شد.

به گزارش آونگ پرس، دوازدهمین جلسه شورای مدیران شهرداری شیراز که با حضور رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر همراه بود، ضمن تکریم مدیرانی که اخیرا منتصب و تودیع‌شده همراه بود، به دستور کارهای متعددی از جمله مناسبات پیشرو و همچنین برگزاری دومین کنگره بزرگ ملی ۱۵ هزار شهید فارس پرداخته شد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: فعالیت خوبی در شهرداری آغاز شده که امیدوارم با جدیت ادامه داشته باشد و دوستی و مودت با اعضای شورای اسلامی شهر همواره ادامه داشته باشد.

شهردار شیراز در خصوص انتصابات و تغییرات در شهرداری این کلان‌شهر گفت: وقتی تغییرات ایجاد می‌شود، هدف این است که مدیران و شهرداران تجاربی که به دست می‌آوردند به نقاط دیگر تسری پیدا کند و نقاط قوت ادامه و‌‌نقاط ضعف برطرف کنند.

محمدحسن اسدی به آغاز مهرماه و مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین یادواره شهدای شهرداری شیراز و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: برای آستانه مهر اقدامات فنی، عمرانی و خدمات شهری مناسبی انجام شده است.

یادواره شهدای شهرداری شیراز درراستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار‌ شهید فارس، جشنواره مهر خدمت، ویژه برنامه روز آتش‌شانی، همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی ازجمله برنامه‌های مختلفی است که ابن مقام ارشد مدیریت شهری شیراز از آنها نام‌برد.

وی به فعالیت‌ها و پروژه‌های عظیم عمرانی در کلان‌شهر شیراز نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این اقدامات در سایه تلاش و همراهی خانواده ۱۳ هزار نفری شهرداری و تصویب شورای اسلامی محقق شده است.

شهردار شیراز رشد میانگین پروژه‌های عمرانی را ۶۳ درصد عنوان و بیان کرد ت: دوره قبلی ۱۴ و دوره چهارم ۲۵ درصد بوده است که نسبت به بهترین ایام قبل ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.

اسدی اضافه کرد: در یک‌ماه آینده بسته چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز به‌مناسبت دومین کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید فارس رونمایی می‌شود که محور شمالی پروژه بزرگ‌مقیاس آیت‌الله حائری شیرازی و دوربرگردان اردیبهشت-چمران تا یکماه آینده تمام می‌شود.

وی گفت: اگر مدیران شهری کاهل بودند قطعا این همه پروژه و فعالیت صورت نمی‌گرفت؛ مدیران شهری آرامش را از خود دریغ کرده و مردم‌داری را اولویت خود قرار داده‌اند و امروز با افتخار هر کجای شهر نگاه می‌کنیم تبدیل به کارگاه عمرانی شده و مردم اظهار رضایت دارند.

این مقام ارشد مدیریت شهری خاطرنشان کرد: سال گذشته عملیات اجرایی ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر شهید جمهور به فارس و ۵۰ همت پروژه نیز در دهه فجر آغاز و یا به افتتاح و بهره‌برداری رسید که این امر قطعا با همفکری وحدت و مودت خانواده بزرگ شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.

اسدی شهرداری را به عنوان یک الگو در شیراز عنوان کرد و افزود: اگر امروز تعداد زیادی از سایر دستگاه‌ها می‌خواهند وارد شهرداری شوند، به این دلیل است که آوازه و جایگاه ویژه شهرداری است و این نشان از تلاش مدیران شهرداری و کارکنان است.

وی به ارتباط با یاوران شورا، اساتید، ورزشکاران، ائمه جمعه، اصناف و… اشاره کرد و گفت: در دیدار با اقشار مختلف، آنچه واقعیت هست منعکس کنید.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تاکید بر این موضوع که دنبال ارتقا و تعالی در شهر بوده و برای خدمت‌رسانی به شهروندان و کارکنان شهرداری تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: قدردان زحمات خانواده بزرگ شهرداری هستم و نقش خودم را در شهرداری به عنوان پدر مجموعه می‌دانم.

اسدی در خصوص تعداد مصوبات در شورای ششم تصریح کرد: از نظر تعداد مصوبات بیشترین تعداد مصوبات در مقایسه با مقطع سه ساله شورای ششم بیشتر بود و درصد اجرا نیز از همه مقاطع بیشتر بود.

شهردار شیراز در ادامه بر کاهش زمان صدور پروانه، مثلث گردشگری، توجه به باغات مهربانو، پروژه محرومیت زدایی و … تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و‌ سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه فرصت خدمت‌گذاری کوتاه است و باید از آن به نحو احسنت استفاده کرد، گفت: فرصت خدمت برای مدیران و اعضای شورا ایجاد شده که باید با خلوص نیت و‌ مستمر از این فرصت استفاده کرد.

محمدرضا هاحری با بیان اینکه شیراز تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، ادامه داد: اکنون شهردار نماد فعالیت خدمات شهری شناخته می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: دستاوردهایی که امروز در مدیریت شهری دیده می‌شود، به‌عنوان افتخاری در سراسر ایران در خصوص شهر شیراز و مدیریت شهری ذکر می‌شود و این مهم با تلاش همه مدیران شهری حاصل شده است.

مصطفی کیانی‌رحیمی در خصوص انتصابات و جابجایی در مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: بنا به تصمیم مدیریت شهری باید توازن مدیریتی به شکلی برقرار شود که ظرفیت‌ها در جای‌جای شهر توزیع شوند و همواره همه محلات و مناطق از ظرفیت خدمت متوازن استفاده کنند.

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیژ تقدیر از زحمات مدیران که در راه خدمت به مردم شهر در تلاش هستند، گفت: امروز به گواه آمار و ارقام و گزارش، شهرداری شیراز نه تنها در دستگاه اجرایی استان بلکه در کشور زبانزد است نتیجه زحمات همدلی و وفاق بین مدیران شهرداری و مدیریت ارشد و اعضای شورای اسلامی شهر است.

در ادامه معاونین شهرداری شیراز نیز به ارائه گزارشی ار اقدامات متبوع خود پرداختند که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در خصوص بودجه تقدیمی سال ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ بودجه مصوب ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که عملکرد شهرداری ۲۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد است و تقدیم شورای اسلامی شهر کردیم.

حمیدرضا اسماعیلی اضافه کرد: در حوزه درآمد ۱۰۵.۵ درصد تحقق درآمدی داشتیم و در بخش هزینه ۹۰.۴۲ بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شورای اسلامی شهر اجازه داده بود ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام بگیریم، افزود: این مقدار وام ۵.۸ درصد بودجه می‌شد که ما معادل ۲.۲ درصد بودجه بیشتر وام نگرفتیم و از ۱۰۵ درصد بودجه ۲ درصد وام است که نشان زحمات همه کارکنان شهرداری دارد‌.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز به پروژه‌های عمرانی سطح شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ‌مقیاس بسیاری همچون دوربرگردان اردیبهشت، بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، زیرگذر گویم، تقاطع غیرهمسطج نواب_ احمدبن موسی(ع)-کمربندی و … در حال انجام کار هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها و اتفاقات خوب در شهر همه با حمایت همه جانبه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفته و همچنین اقدامی که برای راه‌اندازی نوبت شب پروژه‌های بزرگ شد، باعث نتیحه زودتر از موقع پروژه‌ها شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز به بحث ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در این راستا تا امروز ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر برای سرویس مدارس ثبت‌نام کردند که بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نامی سرویس تکمیل و مشخص شده و سرویس از دو هفته قبل مشخص شده و با والدین تماس گرفتند و مانور در چهار ناحیه برگزار و آمادگی سرویس سنجیده شد.

هادی شه‌دوست شیرازی افزود: خدمات سرویس مدارس توسط بیش از ۸ هزار راننده در شیراز است که حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان بانوان هستند.

وی گفت: امسال برای نخستین‌بار در کشور با تدبیر شهردار کلان‌شهر وام با کارمزد ۴ درصد به والدین برای پرداخت هزینه سرویس مدارس داده خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به آماده‌باش مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته اشاره کرد و افزود: با همکاری پلیس راهور، ترافیک‌های سنگین در مسیر پرتردد برطرف خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به فعالیت‌های قابل تقدیر آتش‌نشانان برای رسیدن برای رسیدن به حادثه گفت: با تلاش آتش‌نشانی دومین پیش نجات طبیعت اتفاق افتاد که بر اساس آخرین گزارش باعث کاهش ۳۸ درصدی حوادث در ارتفاعات شد.

روح‌الله خوشبخت همچنین گفت: امسال به دستور شورای اسلامی شهر و شهردار سال نهضت خدمات شهری نام گذاری شده که امیدواریم در کنار پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در حوزه خدمات شهری با توجه به همدلی در حوزه‌های مختلف نیز توجه شود.

علی فراشاییان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز با تشریح اقدامات انجام شده در این معاونت اظهار کرد: آنچه انجام می‌دهیم در راستای رضایتمندی صورت گرفته تا در کنار هم مجموعه ایده‌آلی را شکل دهیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز با تاکید بر این موضوع که باید اهتمام ویژه در حوزه فرهنگ داشته باشیم، گفت یکی از راهبردهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بهسازی و بروزرسانی ساختار اماکن زیرمجموعه است.

محمدعلی چوبینی افزود: یکی از راهبردهای جدی در حوزه فرهنگ، راه‌اندازی دفتر تخصصی فرهنگ شهروندی و دفتر رصد فرهنگ شورای اسلامی شهر است که بیش از ۴۰ کتاب سفارش دادیم و مهرماه از کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

وی با تأکید بر هویت فرهنگی شیراز تصریح کرد: اکنون سمفونی شیراز، دانش‌نامه و موزه بلدیه از جمله برنامه‌های ما برای توجه به هویت فرهنگی شیراز است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه اتفاقات خوبی در عرصه توسعه شهری رقم خورده است، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حال پیگیری در این معاونت، کاهش صدور مجوزها و زمان پروانه است که از سال گذشته با مصوبه جدید شورای اسلامی شهر پروانه دو مرحله‌ای شروع به کار شده و تا امروز حدود ۷ هزار و ۴۰۴ دستور نقشه درخواست داشتیم که ثبت شده و یک هزار و ۶۰۶ نفر منجر به پروانه شهر سازی شده است.

مهدی قلندری بیان کرد: در حال حاضر اتلاف زمان کمتر شده و صدور پروانه نسبت به مسیر قبلی تسهیل شده است که البته همچنان معتقدیم زمان باید کمتر شود و برای همین به سمت هوشمندسازی رفتیم.

در این جلسه سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدسجانشین فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس و داریوش ستایشگر مشاور شهردار و رئیس اتاق فکر شهرداری شیراز نیز به خصیصه و رسالت مدیریت شهری در خدمت‌رسانی و بهبود زندگی شهروندی پرداختند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49262

مطالب مرتبط

30شهریور
از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز
در بازدید مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز مطرح شد؛

از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.